Η κατάντια του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα: Κόλλησε ξανά το φανάρι τρένων στα Διαβατά και οι οδηγοί περνούν… με συνεννόηση!

Το σιδηροδρομικό δίκτυο εξακολουθεί να βρίσκεται σε τραγική κατάσταση στην χώρα μας, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, με τη διάβαση κοντά στις φυλακές Διαβατών να αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα, παρότι η κυβέρνηση διαμηνύει ότι… υπάρχει βελτίωση.

Η έλλειψη συντήρησης έχει ως αποτέλεσμα το χειροκίνητο σύστημα να είναι εκτός λειτουργίας για πολλές μέρες. Οι μπάρες είναι σπασμένες ενώ δεν υπάρχει φύλακας.

 

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο σηματοδότης να είναι μονίμως ανοιχτός και οι οδηγοί με προσοχή και έπειτα από συνεννόηση να διασχίζουν τις διαβάσεις, όπως μεταδίδει το Mega.

Στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο υπάρχουν περίπου 400 Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ). Πάνω από τα μισά βρίσκονται στη Bόρεια Ελλάδα, ωστόσο τα περισσότερα δεν λειτουργούν.

Νέες αποκαλύψεις «καίνε» υπουργούς για τα Τέμπη: Αστυνομικοί κατέθεσαν πως δέχθηκαν πιέσεις για να επιτρέψουν το μπάζωμα
Ραγδαίες είναι οι αποκαλύψεις του Βασίλη Λαμπρόπουλου στην εκπομπή «Εξελίξεις Τώρα» του MEGA, αστυνομικοί ανέφεραν ότι δέχθηκαν πιέσεις προκειμένου να επιτραπεί το μπάζωμα του σημείου της τραγωδίας των Τεμπών.

Όπως προκύπτει από ένα επίσημο έγγραφο, τρεις ημέρες μετά το δυστύχημα, υψηλόβαθμοι αξιωματικοί της αστυνομίας βρέθηκαν στον χώρο του συμβάντος, όπου κυβερνητικοί αξιωματούχοι και στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης τους άσκησαν πιέσεις για να προχωρήσει το μπάζωμα.

Παρά τις αντιρρήσεις τους, καθώς θεωρούσαν ότι ο χώρος έπρεπε να διατηρηθεί ανέπαφος για τις έρευνες και ότι οποιαδήποτε τέτοια ενέργεια θα έπρεπε να έχει προηγουμένως εγκριθεί από τις δικαστικές αρχές, οι πιέσεις συνεχίστηκαν.

Στο σχετικό έγγραφο αναφέρεται πως παρόντες στη συγκεκριμένη σύσκεψη ήταν ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Χρήστος Τριαντόπουλος, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, ο τότε περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, καθώς και άλλα στελέχη της διοίκησης.

Ανάμεσα στις πέντε εταιρείες που ανέλαβαν το έργο, εντοπίζεται μία που ιδρύθηκε στις 6 Απριλίου 2023, δηλαδή σχεδόν έναν μήνα μετά την τραγωδία.

Το συνολικό κόστος της διαδικασίας ανήλθε σε 647.862,80 ευρώ, με τη συγκεκριμένη εταιρεία να λαμβάνει 178.560 ευρώ, παρά το γεγονός ότι το αρχικό της κεφάλαιο ανερχόταν μόλις σε 6.000 ευρώ. Η σύμβαση της εταιρείας επικυρώθηκε εκ των υστέρων στις 11 Απριλίου 2023, ενώ η επίσημη μίσθωση υπογράφηκε στις 22 Μαΐου.

«Βρήκαμε ότι αυτή η εταιρεία είχε οφειλές στο δημόσιο και μας κίνησε την περιέργεια πως κατάφερε και εκταμίευσε το ποσό. Μάθαμε πως το ποσό εκταμιεύθηκε διότι η εταιρεία άλλαξε ΑΦΜ. Πώς μία εταιρεία πληρώθηκε, η οποία φαίνεται ότι ιδρύθηκε τον Απρίλιο ενώ οι εργασίες έγιναν τον Μάρτιο. Μάλλον σε συνεννόηση με την Περιφέρεια και την τότε περιφερειακή αρχή περίμεναν να γίνει η αλλαγή του ΑΦΜ για να πάνε τα λεφτά στις τσέπες τους», ανέφερε ο Νίκος Πλακιάς, πατέρας θυμάτων της τραγωδίας.

Exit mobile version