Κάτω από τη Λ. Κατεχάκη η λάθος σήραγγα του μετρό-Φόβοι για «μικρές καθιζήσεις»

Απίστευτο και όμως αληθινό: Για έξι ολόκληρους μήνες γινόταν εκσκαφή λάθος σήραγγας 160 μέτρων κάτω από τη Λεωφόρο Κατεχάκη για τη Γραμμή 4 του Μετρό, και αν δεν υπήρχε ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή, ίσως να μην το μαθαίναμε ποτέ.

Το γεγονός αυτό προκαλεί σοβαρά ερωτήματα:

Το λάθος αποκαλύφθηκε στη Βουλή, όταν ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, έθεσε ζήτημα ασφαλείας για την κατασκευή της σήραγγας. Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, επιβεβαίωσε πως όντως έγινε διάνοιξη ημικυκλικής σήραγγας μήκους 160 μέτρων, αποδίδοντας την ευθύνη στην κοινοπραξία που είχε αναλάβει το έργο.

Θέμα Ασφάλειας και Αντιδράσεις

Εκτός από την ασφάλεια των εργαζομένων, προκύπτει και σοβαρό ζήτημα για την ευστάθεια της Κατεχάκη, καθώς υπάρχει πιθανότητα καθιζήσεων, γεγονός που δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς.

Η εταιρεία ΑΒΑΞ υποστηρίζει πως δεν επρόκειτο για «λάθος» σήραγγα, αλλά για διαφωνία με την Ελληνικό Μετρό ΑΕ ως προς τη μέθοδο κατασκευής μιας βοηθητικής σήραγγας κάτω από το Γενικό Νοσοκομείο. Ωστόσο, ο υφυπουργός Υποδομών διευκρίνισε ότι επρόκειτο για ένα υπόγειο αμαξοστάσιο και όχι βοηθητική σήραγγα, προσθέτοντας πως η αλλαγή στη μεθοδολογία έγινε χωρίς πρόσθετη μελέτη και χωρίς έγκριση από την Ελληνικό Μετρό.

Το Λάθος των Έξι Μηνών και οι Επιπτώσεις

Το ΚΚΕ κατήγγειλε ότι η εκσκαφή της λανθασμένης σήραγγας γινόταν για έξι μήνες, ενώ η Ελληνικό Μετρό ΑΕ γνώριζε το γεγονός. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, όταν η διευθύνουσα υπηρεσία αντιλήφθηκε το λάθος, έδωσε άμεσα εντολή να επιστρέψουν στην αρχική μελέτη και να αποκατασταθεί η εκσκαφή.

Παρά τις διαβεβαιώσεις ότι δεν τίθεται άμεσος κίνδυνος, η υπόθεση εγείρει σοβαρά ερωτήματα για τη διαχείριση ενός τόσο κρίσιμου έργου. Ο υφυπουργός δήλωσε πως η κοινοπραξία θα ελεγχθεί, ενώ αναμένονται συνέπειες τόσο για τους υπαλλήλους που δεν ενημέρωσαν εγκαίρως όσο και για τον ανάδοχο του έργου.

Exit mobile version