Νέα ηχητικά αποκαλύπτουν το χάος πριν τη σύγκρουση στα Τέμπη – «Τι είναι αυτό το χάλι;»

Στο ηχητικό ακούγεται ότι σταθμάρχης και ρυθμιστής αποφασίζουν να στείλουν την αμαξοστοιχία ανάποδα

Η απόλυτη ασυνεννοησία που επικρατούσε στον σιδηρόδρομο πριν από τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη έρχεται στο φως μέσα από νέα ηχητικά ντοκουμέντα.

Σύμφωνα με αποσπάσματα συνομιλιών που παρουσίασε το Mega, λίγο πριν το δυστύχημα στα Τέμπη σταθμάρχες και ρυθμιστές κυκλοφορίας δεν είχαν σαφή εικόνα για τη θέση της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62. Από τον διάλογό τους προκύπτει ότι αποφάσισαν να στείλουν το τρένο σε αντίθετη πορεία, ενώ παράλληλα εξέταζαν πώς η Λάρισα θα μπορούσε να διαχειριστεί τα υπόλοιπα τρένα που είχαν συσσωρευτεί στον σταθμό.

Τέμπη: Τα ντοκουμέντα αυτά αποκαλύπτουν το επικίνδυνο έλλειμμα συντονισμού και ελέγχου

Σύμφωνα με τα νέα ηχητικά ντοκουμέντα η επιβατική αμαξοστοιχία Intercity 62 είχε ξεκινήσει το ταξίδι της από την Αθήνα, ωστόσο, όπως παρουσίασε η εκπομπή Live News, από την επικοινωνία του σταθμάρχη και του ρυθμιστή κυκλοφορίας, κανείς δεν γνώριζε πού ακριβώς βρισκόταν το τρένο.

Στο ηχητικό ακούγεται ότι σταθμάρχης και ρυθμιστής αποφασίζουν να στείλουν την αμαξοστοιχία ανάποδα ενώ συζητούν και το πώς η Λάρισα θα διαχειριστεί όλα τα τρένα που βρίσκονταν στον σταθμό.

Στα ηχητικά ακούγεται πώς ο σταθμάρχης βάρδιας της Λάρισας, την μέρα που έγινε η τραγωδία στα Τέμπη, δυσανασχετεί ότι πρέπει να χρησιμοποιήσει, έστω και το υποτυπώδες σύστημα τηλεδιοίκησης που είχε στην διάθεσή του.

Ίδια αντίδραση, κι όταν άλλος σταθμάρχης του ζητά να στείλει τρένο με φωτόσημα.

Κάτοικος που μένει δίπλα στις γραμμές, έχει απηύδησε από τα καμπανάκια που χτυπούν ασταμάτητα, γιατί οι μπάρες είναι χαλασμένες και δεν ανοίγουν.

Οι καθυστερήσεις και η διαχείριση της κυκλοφορίας των τρένων

Την ίδια ώρα που οι υπεύθυνοι που επιτηρούσαν την πορεία του μοιραίου ταξιδιού, η κατάσταση φαίνεται να βγαίνει εκτός ελέγχου.

Τα χαλασμένα τρένα και οι δυσεύρετοι κλειδούχοι

Τέμπη: Πειραματισμοί χωρίς κεντρική εντολή

Εν τω μεταξύ, κλειδούχος που ακούγεται στο ηχητικό ντοκουμέντο, αποφάσισε μόνος του να αλλάξει τη κατεύθυνση των γραμμών, για να ελέγξει αν λειτουργούν. Χωρίς καμιά οδηγία ή εντολή.

Τέμπη: «Στέλνω τρένο ανάποδα – το νου σου, είναι σοβαρό, δεν είναι απλό»

Σύμφωνα με όσα αποκαλύφθηκαν, την 28η Φεβρουαρίου 2023 είχαν γίνει πολλές μονοδρομήσεις καθώς υπήρχαν πολλά προβλήματα με τα τρένα.

Ωστόσο, όταν τα τρένα πηγαίνουν ανάποδα υπάρχει μία συγκεκριμένη διαδικασία που ακολουθείται.

Στο ηχητικό που παρουσιάζει η εκπομπή Live News φαίνεται πως ο σταθμάρχης ενημερώνει πως ένα τρένο μπαίνει ανάποδα ώστε να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των σταθμαρχών. Μία διαδικασία που θα έπρεπε να γίνεται κάθε φορά που ένα τρένο μπαίνει ανάποδα.

Exit mobile version