Σε μια κατάθεση που προκαλεί αίσθηση και νέους τριγμούς, διευθυντής του Υπουργείου Υποδομών φέρνει στο φως σοβαρές καταγγελίες για την τραγωδία των Τεμπών, κατονομάζοντας τη Γενική Γραμματεία Υποδομών ως αποκλειστικά υπεύθυνη για τα συστήματα ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου.
Νέα «βόμβα» για τα Τέμπη από υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Υποδομών: «Δεν ήταν δική μας δουλειά τα συστήματα ασφαλείας»
Όπως τόνισε, η Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών δεν είχε καμία αρμοδιότητα να παρέμβει στις εργασίες της ΕΡΓΟΣΕ ή της Γενικής Γραμματείας, ενώ ο ρόλος της περιοριζόταν στην επικοινωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το πρόγραμμα εφαρμογής του ERTMS.
Ακόμα πιο σοκαριστική είναι η παραδοχή ότι, κατά τη διάρκεια της θητείας του, δεν υπήρξε καμία επικοινωνία με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για θέματα ασφαλείας μέχρι και την ημέρα του δυστυχήματος – με τις πρώτες σχετικές συναντήσεις να πραγματοποιούνται μόνο «κατόπιν εορτής».
Σύμφωνα με την κατάθεσή του, η διαχείριση του σιδηροδρομικού κυκλοφοριακού έργου αποτελεί ευθύνη του ΟΣΕ, ο οποίος «αποφασίζει αυτόνομα», βάσει του Νόμου 4632/2019. Μετά το δυστύχημα, πραγματοποιήθηκαν έκτακτες συσκέψεις παρουσία του ERA (Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων), ώστε να διαμορφωθεί σχέδιο δράσης.
Ο ίδιος υποστήριξε πως οι δικές του πληροφορίες περιορίζονταν σε ζητήματα συντήρησης και χρηματοδότησης, ενώ επεσήμανε πως επί της θητείας του υπεγράφη η νέα σύμβαση μεταξύ ΟΣΕ και Δημοσίου, αυξάνοντας την κρατική ενίσχυση στα 75 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Νέα «βόμβα» για τα Τέμπη από υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Υποδομών: «Δεν ήταν δική μας δουλειά τα συστήματα ασφαλείας»
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε η εφημερίδα Δημοκρατία, η διευθύντρια Σιδηροδρομικών Μεταφορών, με τα αρχικά ονόματος Δ.Α., ανέφερε μεταξύ άλλων στην απολογία της στον εφέτη ανακριτή:
«Η εικόνα που έχω επιμερίζεται ως εξής:
- Υφίστατο μόνιμη υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ, με αποτέλεσμα την μη επαρκή συντήρηση των υποδομών, η οποία σε κάθε περίπτωση δεν ήταν προληπτική και η οποία στόχευε μόνο στο να συντηρηθεί η γραμμή για ό,τι δεν μπορούσε να αποφευχθεί μέσα στα πλαίσια της χρηματοδότησης του ΟΣΕ.
- Ο διαχειριστής της υποδομής ήταν υποστελεχωμένος. Το προσωπικό έβαινε συνεχώς μειούμενο, καθώς από τους 3.882 υπαλλήλους το 2010, έφτασε να έχει σήμερα 540 υπαλλήλους. Η έλλειψη του προσωπικού συνετέλεσε στη μείωση της χωρητικότητας του δικτύου και, άρα, στη συχνότητα των δρομολογίων, στην ταχύτητα και την καθυστέρηση εξυπηρέτησης του κοινού.
- Η έλλειψη του προσωπικού συνέτεινε στην έλλειψη συντονισμού μεταξύ των υπηρεσιών του ΟΣΕ».
Έκανα επανειλημμένες, προφορικές οχλήσεις στον εκάστοτε διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ για την υποστελέχωση και ιδίως για την υποστελέχωση της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας, καθώς υπήρχε ένα μόνο άτομο για τον καθορισμό των δρομολογίων σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο»
Αντίστοιχα, ο κατηγορούμενος αναπληρωτής προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών, με τα αρχικά ονόματος Π.Α. ανέφερε τα εξής:
«Όταν ανέλαβα καθήκοντα, η πρώτη μέριμνά μου ήταν να ενημερωθώ για τις αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και ειδικότερα της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών, και διαπίστωσα ότι η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών, διά της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών, είχε καθήκοντα διοικητικής εποπτείας επί του διαχειριστή υποδομής ΟΣΕ και επί της ΡΑΣ, αποκλείοντας κάθε αρμοδιότητα για θέματα ασφάλειας, για την οποία αποκλειστική αρμοδιότητα είχε και έχει ως σήμερα η ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), η οποία υπόκειται μόνο σε κοινοβουλευτικό έλεγχο»
Μάλιστα, ο κατηγορούμενος υπέβαλε στον ανακριτή «την υπ. αριθμόν 24/16-03-2023 απόφαση της Ολομέλειας της ΡΑΣ, με την οποία διαπιστώνεται ότι η εκπαίδευση και η εξέταση των σταθμαρχών και του λοιπού προσωπικού δεν πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τις επιταγές της οδηγίας 798/2016 και του Ν. 4632/2019».
Επίσης, παραδέχτηκε πως κατά τη διάρκεια της θητείας του δεν είχε καμία επαφή με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας για τη σιδηροδρομική κυκλοφορία μέχρι την ημέρα του δυστυχήματος.

Ο αδερφός του Βασίλη Καρρά μιλά για τα δυο χρόνια από τον θάνατό του και ραγίζει καρδιές: «Στο μνήμα του πάω και συνέρχομαι μετά από τρεις ημέρες»
Τέμπη: Τι γίνεται με τις εκταφές των θυμάτων; – Οι Αρχές, το θρίλερ με τα εργαστήρια και ο ρόλος των τεχνικών συμβούλων, που έχουν ορίσει οι οικογένειες
Ο ΟΠΕΚΕΠΕ περνά στην ΑΑΔΕ – Ομαδικά “πυρά” από την αντιπολίτευση κατά της Κυβέρνησης μετά και την «ομολογία αποτυχίας»
Αποφασισμένοι για όλα οι αγρότες: Κλιμακώνουν μπλόκα και κινητοποίσεις σε κομβικά σημεία – Ανοίγουν τα διόδια το Σάββατο για τους ταξιδιώτες
Πόλεμος στην Ουκρανία: Ο Πούτιν έστειλε αυστηρή προειδοποίηση στους πολεμοχαρείς Ευρωπαίους!-«Μην τολμήσετε να προχωρήσετε σε αποκλεισμό του Καλίνινγκραντ-Θα έχουμε πόλεμο!»
Τουρκία: Ο Ερντογάν «καθαρίζει» τους εσωκομματικούς του αντιπάλους!- «Φουντώνουν» τα σενάρια περί αντικατάστασης του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών Χακάν Φιντάν!
Βλαντίμιρ Πούτιν: «Αν γίνουν εκλογές στην Ουκρανία , ίσως σταματήσουμε να τους χτυπάμε»
Απίστευτη τραγωδία με βρέφος 5 μηνών – Εντοπίστηκε νεκρό στο κρεβάτι των γονιών του!-«Ξυπνήσαμε και βρήκαμε την μικρή παγωμένη»
Κωνσταντίνος Αργυρός: Έπλεξε το εγκώμιο της Κίμπερλι Γκιλφόιλ-«Έχω γνωρίσει έναν άνθρωπο που αγαπάει τη χωρά μου και θέλει να βοηθήσει»
Πόλεμος στην Ουκρανία: «Πάνω από 3.500 Ουκρανοί στρατιώτες εγκλωβισμένοι στο Κουπιάνσκ!-Είτε θα παραδοθούν, είτε θα τους εξοντώσουμε!» προειδοποιεί η Μόσχα!
Βλαντίμιρ Πούτιν: «Η Ρωσία σίγουρα θα απαντήσει»-Προανήγγειλε αντίποινα για την ουκρανική επίθεση στο Ρωσικό δεξαμενόπλοιο ανοιχτά της Κρήτης!
Ρωσία: Είναι ερωτευμένος ο Πούτιν;- Δείτε τι δήλωσε για την προσωπική ζωή του (Βίντεο)
Γαλλία: Αγρότες άφησαν ένα φέρετρο και άδειασαν κοπριά έξω από το σπίτι του Μακρόν! (Βίντεο)
Αλμπέρτο Εσκενάζυ: Με το τραγούδι «Του Αιγαίου τα μπλουζ» τον αποχαιρέτησαν συγγενείς και φίλοι στο αποτεφρωτήριο Ριτσώνας
Τουρκία «Έπαθαν την πλάκα» τους οι Τούρκοι με την φρεγάτα Belharra «Κίμων»-Δεν περίμεναν τέτοια κίνηση από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό!