Το Καλοκαίρι κοντεύει και σιγά σιγά οι πολίτες θα θέλουν να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά τους εισιτήρια για κάποιο νησί του Αιγαίου. Ωστόσο, αρκετοί είναι εκείνοι που το σκέφτονται, καθώς οι τιμές των εισιτηρίων είναι στα ύψη.
Νέες αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων – “Τρέμουν” οι νησιώτες
Μάλιστα, φέτος έχει ακουστεί πως θα γίνουν νέες αυξήσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, με αποτέλεσμα αρκετοί πολίτες να αρχίζουν να ψάχνουν προορισμούς που τους συμφέρουν καλύτερα οικονομικά. Ωστόσο, σύμφωνα με ρεπορτάζ, η κυβέρνηση φαίνεται να αναζητά τρόπους για να αποφευχθούν οι νέες αυξήσεις.
Τι ισχύει με τις αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Τρόπους για να αποφευχθούν νέες αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ενόψει και της έναρξης της σεζόν το Πάσχα, αναζητεί η κυβέρνηση, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Καθημερινής. Το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο που επιβάλλει καθαρότερα, αλλά σαφώς ακριβότερα καύσιμα πιέζει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και αρκετές αντιμετωπίζουν ακόμα και το φάσμα των ζημιών εάν δεν αυξήσουν τα τιμολόγιά τους. Το υπουργείο Ναυτιλίας έχει ξεκινήσει διάλογο με ακτοπλόους και αναζητάει ευρωπαϊκά κονδύλια για να μειωθεί το κόστος των νέων καυσίμων.
Τον γόρδιο δεσμό του κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ενόψει και της έναρξης της σεζόν το Πάσχα επιχειρεί να λύσει η κυβέρνηση. Καθώς το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο επιβάλλει την αντικατάσταση των καυσίμων που θα πρέπει να καίνε από αργότερα φέτος τα επιβατηγά/οχηματαγωγά με άλλα σημαντικά ακριβότερα καύσιμα, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ακόμα και το φάσμα της ζημιογόνου λειτουργίας εάν δεν αυξήσουν τα τιμολόγιά τους.
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας έχει θέσει ως στόχο του «να μπορεί η μέση ελληνική οικογένεια να ταξιδεύει στα νησιά με το αυτοκίνητο και τα παιδιά της με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να μπορεί αυτό να είναι ανεκτό οικονομικά». Ξεκίνησε έτσι ήδη κύκλο επαφών τόσο με συναρμόδιους υπουργούς, όσο και με φορείς της ακτοπλοΐας προκειμένου, κατ’ αρχάς να αποφευχθούν περαιτέρω αυξήσεις και κατόπιν όπου είναι δυνατόν να υπάρξουν ακόμα και μειώσεις. Ενα από τα σενάρια που βρίσκεται στο τραπέζι είναι και η χρήση πόρων από το πράσινο ταμείο, που εμπίπτει στην αρμοδιότητα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για να μειωθεί το κόστος του νέου καυσίμου (MGO). Ωστόσο αυτό απαιτεί και σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Το μοντέλο αυτό είχε επεξεργαστεί και ο προκάτοχός του Χρήστος Στυλιανίδης, αλλά οι πόροι που φαίνεται τελικά ότι συγκεντρώνονται είναι της τάξης των 20-30 εκατ. ευρώ, χαμηλότεροι δηλαδή από αυτούς που απαιτούνται ώστε να υπάρχει αξιόλογη συγκράτηση του κόστους των καυσίμων. Ο Βασίλης Κικίλιας επιχειρεί να βρει περαιτέρω κονδύλια, ενώ σε κάθε περίπτωση πρόκειται να ζητήσει από όλους τους εμπλεκόμενους, συμπεριλαμβανομένων των ακτοπλοϊκών, να αναλάβουν τα βάρη που τους αναλογούν, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά πηγές του υπουργείου. Στην προσπάθεια αυτή επαφές πραγματοποιούνται και με τα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας. «Θα καθίσουμε όλοι μαζί στο ίδιο τραπέζι» για να βρεθεί λύση, ανέφερε σε σχετικές δηλώσεις του μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.
Σύμφωνα με πηγές της «Κ», υπάρχει μία κατ’ αρχήν άτυπη συμφωνία μεταξύ υπουργού και τουλάχιστον των μεγάλων ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων να μην υπάρχει αύξηση κατά τη φετινή πασχαλινή περίοδο. Ωστόσο αργότερα, καθώς τα κόστη θα ανεβαίνουν θα λήξει και ο χρόνος για την αντιμετώπιση του προβλήματος.