Σε τουρκικό ναυπηγείο ανατέθηκε από την Ρωσία η κατασκευή κρίσιμων υποδομών στον Αρκτικό Ωκεανό απαραίτητων για την λειτουργία των ρωσικών πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών και ειδικότερα το έργο της ναυπήγησης ενός πλωτού λιμένα.
Συγκεκριμένα η εταιρεία Atomflot του ρωσικού κρατικού οργανισμό πυρηνικής ενέργειας (Rosatom) και το τουρκικό ναυπηγείο “Kuzey Star” με έδρα την Κωνσταντινούπολη υπέγραψαν συμφωνία ύψους 65 εκατομμυρίων δολαρίων, σε πρώτη φάση, για την κατασκευή του πλωτού λιμένα για τα πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά.
Δεν είναι τόσο το αρχικό οικονομικό ύψος, αλλά η στρατηγική σημασία του έργου: Με τον πλωτό λιμένα η Ρωσία αποκτά προβάδισμα στον αγώνα κατάκτησης της Αρκτικής και θα διατηρεί ανοικτό όλο τον χρόνο το βόρειο πέρασμα μεταξύ της Αρκτικής και της αχανούς ηπειρωτικής Ρωσίας.
Σχεδιασμένο με μήκος 220 μέτρα και πλάτος 48 μέτρα, το πλωτό λιμάνι θα έχει ανυψωτική ικανότητα περίπου 30 τόνων και θα ανεφοδιάζει, επισκευάζει και θα παρέχει πάσης φύσεως υποστήριξη στα ρωσικά παγοθραυστικά.
Δεν μπορούσε να το ναυπηγήσει η Ρωσία; Τεχνικώς, ναι, αλλά τα υπάρχοντα ρωσικά ναυπηγεία έχουν κλεισμένες πολύ μεγαλύτερες παραγγελίες μέχρι το τέλος της δεκαετίας από το ρωσικό Ναυτικό και από εφοπλιστικές εταιρείες.
To τουρκικό ναυπηγείο επιλέχθηκε αν και έδωσε ακριβότερη από την κινέζικη προσφορά και προτιμήθηκε έναντι ναυπηγείων της της Ν. Κορέας, Γαλλίας κτλ. σε μία πολιτική απόφαση της Μόσχας να στηριχθεί η σχέση που ξεκίνησε με την Τουρκία από την αγορά των S-400.
Ειδικά η Γαλλία μετά την «ατιμία» που έκανε στην Γαλλία με τα LPD “Μistral”, μάλλον δεν θα πάρει ποτέ πια ρωσικό ναυπηγικό έργο.
Πρόσφατα η Ρωσία ναυπήγησε τα πιο ισχυρά πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά στον κόσμο. Τα σκάφη κλάσης «Arktika», του πρώτου παγοθραυστικού κλάσης 22220, είναι ειδικά σχεδιασμένα για την Αρκτική και για τα «στόμια» των πολικών ποταμών.
Δύο ακόμα παγοθραυστικά της κλάσης αναμένεται να τεθούν σε υπηρεσία τα επόμενα χρόνια, προκειμένου να παρέχουν δυνατότητες κίνησης στη δυτική Αρκτική καθ’όλη τη διάρκεια του έτους, ώστε να είναι δυνατή η επιθυμητή κίνηση/ διέλευση πλοίων στο Βόρειο Θαλάσσιο Πέρασμα.
Το «Arktika» είναι ικανό να σπάει πάγο πάχους τριών μέτρων, ωστόσο τα ρωσικά παγοθραυστικά κλάσης Leader θα είναι σε θέση να σπάνε παγετώνες πάχους 4,3 μέτρων και να μένουν στη θάλασσα για οκτώ μήνες.
Ο Γενικός Διευθυντής της Atomflot, Mustafa Kaska, δήλωσε:
«Η υπογραφή της συμφωνίας είναι ένα σημαντικό βήμα στην εφαρμογή του προγράμματος προετοιμασίας των παράκτιων υποδομών για τη συντήρηση των παγκόσμιων πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών του σχεδίου 22220.
Το τουρκικό ναυπηγείο διαθέτει τα απαραίτητα προσόντα και καλή φήμη στο ναυπηγική αγορά.
Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, συμπεριλαμβανομένης της παράδοσης στο λιμάνι του Μούρμανσκ, η κατασκευή της πλωτής αποβάθρας θα διαρκέσει 29 μήνες» είπε.
Τα ρωσικά παγοθραυστικά της κλάσης 22220 είναι τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα στον κόσμο.
Το παγοθραυστικό έχει μήκος 173,3 μέτρα, πλάτος 34 μέτρα και χωρητικότητα νερού 33,5 τόνων.
Είναι η δεύτερη συμφωνία Ρωσίας-Τουρκίας στο ναυπηγικό τομέα: Στα τέλη του 2018, το τουρκικό Ναυπηγείο “Kuzey Star Shipyard” άρχισε να ναυπηγεί δύο πλοία Ro-Ro με προωθητικό καύσιμο LNG κατόπιν παραγγελίας της ρωσικής κρατικής εταιρείας Rosmorport.
Ο Tuncay İmral, Πρόεδρος της Kuzey Star Shipyard, δήλωσε:
«Είμαστε πολύ ευτυχείς που υπογράψαμε συμβόλαιο με την Atomflot FSUE, μία από τις πιο σημαντικές κρατικές εταιρείες της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Το να κερδίσουμε τον διαγωνισμό για ένα τόσο σημαντικό έργο είναι μεγάλη τιμή για ένα τουρκικό ναυπηγείο. Η συμμετοχή σε αυτό το έργο θα δημιουργήσει νέες αρχές και ευκαιρίες για το Kuzey Star».
Στην Ελλάδα η ναυπηγική βιομηχανία έχει απλώς πεθάνει, παρά τις τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξής της που είχαν προδιαγραφεί από τις συμφωνίες Καραμανλή-Πούτιν και προέβλεπαν ακόμα και ναυπήγηση ρωσικών πολεμικών πλοίων στην Ελλάδα…

Άγιος Νικόλαος ο θαυματουργός: Γιατί καθιερώθηκε ως προστάτης των ναυτικών;
Αυστρία: Τα ντοκουμέντα της φρίκης – Άφησε τη σύντροφό του να πεθάνει στο παγωμένο βουνό
Συναγερμός: Υπερχείλισε ο Πηνειός στα αναχώματα Βαλομανδρίου και Ρογκίων από τις έντονες βροχοπτώσεις της κακοκαιρίας Byron
6 Δεκεμβρίου – Μεγάλη Γιορτή σήμερα: Η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη του Αγίου Νικολάου του Αρχιεπισκόπου Μύρωνος της Λυκίας του θαυματουργού
Οι Ουκρανοί χτύπησαν κυβερνητικό ουρανοξύστη στην Πρωτεύουσα της Τσετσενίας – Εξοργισμένος ο Καντίροφ τους προκαλεί σε «μονομαχία»!
Συνεχίζεται και το Σάββατο η κακοκαιρία Byron: Σε ποιές περιοχές χρειάζεται προσοχή και πότε υποχωρούν τα έντονα καιρικά φαινόμενα; – Αναλυτική πρόγνωση
Ψυχρολουσία στην Αθήνα: Ο Αμερικανός πρέσβης στην Άγκυρα δήλωσε ότι «σε 4-6 μήνες θα εγκριθούν τα τουρκικά F-35» – Ο Ερντογάν “παίζει μπάλα” και η Ελληνική Κυβέρνηση κοιτάει αμήχανα
Οι Ρώσοι “παίζουν” με τον Μακρόν: Έστειλαν drones σε Γαλλική ναυτική βάση πυρηνικών υποβρυχίων την στιγμή που ο Γάλλος Πρόεδρος συναντούσε τον Κινέζο ομόλογο του και του ζητούσε να πείσει τον Πούτιν να κάνει πίσω για την ειρήνη στην Ουκρανία – Άνοιξε πυρ και τα κατέρριψε το προσωπικό του Γαλλικού Ναυτικού
Γιατί ο πολεμοκάπηλος και πάντα… “πρόθυμος” μακρόν έστειλε στρατιωτικές δυνάμεις να εκπαιδεύονται στην Ρουμανία για πολεμικές επιχειρήσεις ενώ ο Τραμπ και ο Πούτιν έχουν συμφωνήσει και προσπαθούν να λήξουν τον Ρωσο-Ουκρανικό πόλεμο;
Από θαύμα δεν είχαμε θύματα στην Καλαμάτα: Κατέρρευσε τσιμεντένια μαρκίζα στο Κέντρο της πόλης
Ασταμάτητη η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Επισκέφτηκε τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης και τον Άγιο Δημήτριο – «Γεια σου Βόρεια Ελλάδα»
“Χείμαρρος” το Mega του Μαρινάκη για το ΣΕΦ: «Διεθνής διασυρμός – Οι άνθρωποι του Ολυμπιακού δεν έδωσαν λύση»
Τα χάλια μας: Πεσμένο δέντρο στην Παπανικολή προκάλεσε κομφούζιο στο Χαλάνδρι – Κλειστός για ώρες ο δρόμος
Οι αγρότες αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους – Μπλόκα και συγκρούσεις με την ΕΛΑΣ σε όλη την Ελλάδα – Δικογραφία στον οδηγό τρακτέρ που κινήθηκε απειλητικά κατά πεζών αστυνομικών σε μπλόκο κοντά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Έφηβος περιγράφει την Κόλαση της κεταμίνης και πως καταστράφηκε η ζωή του: Έπαιρνε 11 γραμμάρια την ημέρα