Σε πλήρη εξέλιξη η επιχείρηση αποκόλλησης του φέρι μποτ στα Νέα Στύρα –Ποινική δίωξη στον καπετάνιο – Σοβαρά ερωτήματα για τις ενέργειες της εταιρείας

Μετά από σχεδόν ένα εικοσιτετράωρο αναμονής, ξεκίνησαν οι συντονισμένες προσπάθειες για την απομάκρυνση του επιβατηγού – οχηματαγωγού «Παναγία Παραβουνιώτισσα» από την ξέρα στην οποία προσάραξε χθες, σε μικρή απόσταση από το λιμάνι των Νέων Στύρων.

Σε πλήρη εξέλιξη η επιχείρηση αποκόλλησης του φέρι μποτ στα Νέα Στύρα –Ποινική δίωξη στον καπετάνιο – Σοβαρά ερωτήματα για τις ενέργειες της εταιρείας

Στο σημείο επιχειρούν ρυμουλκά σκάφη, με στόχο να απεγκλωβίσουν το πλοίο από τη βραχονησίδα «Γλάρος», ενώ η επιχείρηση ενισχύεται από δύο περιπολικά του Λιμενικού Σώματος και ένα πλοίο ανοιχτής θαλάσσης. Παράλληλα, ομάδα δυτών πραγματοποιεί υποθαλάσσιες εργασίες, ενώ στο εσωτερικό του πλοίου γίνεται ανακατανομή οχημάτων, προκειμένου να ανασηκωθεί η πλώρη και να διευκολυνθεί η διαδικασία αποκόλλησης.

Το ατύχημα σημειώθηκε ενώ το πλοίο μετέφερε 105 επιβάτες και εννέα μέλη πληρώματος. Όλοι είναι καλά στην υγεία τους και μεταφέρθηκαν με ιδιωτικά σκάφη στην ξηρά, λίγη ώρα μετά την πρόσκρουση.

Η υπόθεση πλέον έχει περάσει στη δικαστική διερεύνηση. Ο καπετάνιος, ο οποίος οδηγήθηκε το πρωί στο Λιμεναρχείο, βρέθηκε ενώπιον του εισαγγελέα Χαλκίδας. Σε βάρος του ασκήθηκε ποινική δίωξη για παρακώλυση συγκοινωνιών και για αδικήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί την Παρασκευή, παραμένοντας υπό κράτηση μέχρι τότε.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επισημαίνει ότι, παρότι είχαν περάσει περισσότερες από 14 ώρες από το περιστατικό, η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν είχε αναθέσει σε εξειδικευμένο συνεργείο την εκπόνηση και κατάθεση σχεδίου αποκόλλησης και ναυαγιαίρεσης, γεγονός που, σύμφωνα με την ανακοίνωση, θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο την ασφάλεια περιουσιών, αλλά και το θαλάσσιο περιβάλλον.

Σε πλήρη εξέλιξη η επιχείρηση αποκόλλησης του φέρι μποτ στα Νέα Στύρα –Ποινική δίωξη στον καπετάνιο – Σοβαρά ερωτήματα για τις ενέργειες της εταιρείας

Επιπλέον, τονίζεται ότι ο πλοίαρχος δεν ενημέρωσε άμεσα τις Αρχές για την προσάραξη, όπως προβλέπεται, και ότι το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης χρειάστηκε να επικοινωνήσει επανειλημμένα πριν τον εντοπίσει τηλεφωνικά, περίπου δέκα λεπτά μετά το συμβάν.

Μαρτυρίες επιβατών – «Καμία ενημέρωση μετά το ατύχημα»

Η επιβάτις Αθηνά Αποστολοπούλου, μιλώντας στην ΕΡΤ, περιέγραψε τη στιγμή της πρόσκρουσης και κατήγγειλε σοβαρές παραλείψεις από πλευράς πληρώματος και εταιρείας. Σύμφωνα με την ίδια, το ατύχημα συνέβη περίπου 15 λεπτά μετά τον απόπλου από τα Νέα Στύρα, όταν το φέρι μποτ πραγματοποίησε έναν απότομο ελιγμό και στη συνέχεια ακούστηκε δυνατός θόρυβος, με το πλοίο να τραντάζεται και να παίρνει κλίση.

Όπως είπε, ο καπετάνιος προσπάθησε να αποκολλήσει το πλοίο βάζοντας μπροστά τις μηχανές για αρκετή ώρα, ενώ σε όλη τη διάρκεια του περιστατικού οι επιβάτες δεν έλαβαν καμία επίσημη ενημέρωση για το τι είχε συμβεί ή για τις ενέργειες που θα ακολουθούσαν.

Exit mobile version