Υποχρεωτική απόσυρση για σχεδόν 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Ελλάδα – Τέλος τα «σαραβαλάκια» στους δρόμους!

Υποχρεωτική απόσυρση για σχεδόν 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Ελλάδα

Τέλος στο φαινόμενο με τα παμπάλαια αυτοκίνητα στους δρόμους θέλει να βάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα «σαπάκια» που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και θα πρέπει να αποσυρθούν υποχρεωτικά το προσεχές διάστημα είναι σχεδόν τρία εκατομμύρια.

Με μέσο όρο ηλικίας τα 17,3 έτη έναντι των 12 που είναι ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι τα ΙΧ των Ελλήνων ιδιοκτητών. Καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στη λίστα με τις χώρες της Ευρώπης που στους δρόμους τους κυκλοφορούν τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα.

Υποχρεωτική απόσυρση για σχεδόν 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Ελλάδα – Τέλος τα «σαραβαλάκια» στους δρόμους!

Χαρακτηριστική είναι η αποκάλυψη ότι σχεδόν 3 εκατομμύρια οχήματα δεν έχουν προσέλθει στα ΚΤΕΟ. Να αποκτήσουν τη βεβαίωση που πιστοποιεί την ικανότητά τους να κυκλοφορούν στους δρόμους με απόλυτη ασφάλεια και χωρίς να επιβαρύνουν δυσανάλογα το περιβάλλον.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, ολοένα και πιο υπαρκτό είναι το σενάριο της της εφαρμογής του μέτρου της υποχρεωτικής απόσυρσης των οχημάτων.

Τι εξετάζει η ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το μέτρο της υποχρεωτικής απόσυρσης, η οποία θα εφαρμόζεται υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Κάνοντας ωστόσο απαγορευτική την κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους σε αυτοκίνητα που δεν επιδέχονται επισκευής.

Υποχρεωτική απόσυρση για σχεδόν 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Ελλάδα – Τέλος τα «σαραβαλάκια» στους δρόμους!

Συγκεκριμένα, η αρχική πρόταση προέβλεπε ότι αν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε ακινησία για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε θεωρείται απόβλητο.

Παράλληλα, στην ανακύκλωση θα οδηγηθούν και τα ΙΧ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για δύο συνεχή έτη. Ή έχουν κοπεί στον τεχνικό έλεγχο και οι ιδιοκτήτες τους δεν φρόντισαν να επιδιορθώσουν τις βλάβες που διαπιστώθηκαν.

Υποχρεωτική απόσυρση για σχεδόν 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Ελλάδα – Τέλος τα «σαραβαλάκια» στους δρόμους!

Επίσης, αν ένα παλιότερο αυτοκίνητο έχει υποστεί σημαντική ζημιά στον κινητήρα ή το κιβώτιο του και η επισκευή αυτής της ζημιάς ξεπερνά σε κόστος την αξία ολόκληρου του αυτοκινήτου. Τότε το αυτοκίνητο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «πέραν επισκευής» από το επίσημο συνεργείο του κατασκευαστή. Και έτσι να οδηγηθεί υποχρεωτικά στην ανακύκλωση.

Αντιδράσεις

Οι παραπάνω προτάσεις έφεραν σφοδρές αντιδράσεις έφεραν μια κρίσιμη αλλαγή στο προσχέδιο. Πλέον η νέα πρόταση να δίνει το δικαίωμα στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, και όχι στον κατασκευαστή, να αποφασίζει αν θέλει να επισκευάσει το αυτοκίνητό του ή όχι και να συνεχίσει να το χρησιμοποιεί.

Υποχρεωτική απόσυρση για σχεδόν 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Ελλάδα – Τέλος τα «σαραβαλάκια» στους δρόμους!

Τέλος, να σημειωθεί πως υπό εξέταση βρίσκεται και η πρόταση που θα «δείχνει» στον ιδιοκτήτη ενός αυτοκινήτου τον δρόμο της ανακύκλωσης ως μοναδική λύση. Αυτό θα γίνεται σε περίπτωση που ένα όχημα δεν μπορεί να επισκευαστεί λόγω εκτεταμένης ζημιάς. Αφαιρώντας παράλληλα το δικαίωμα στον ιδιοκτήτη να το πουλήσει σε μια εταιρεία ή σε άλλο ιδιώτη ως ανταλλακτικά ή εξαρτήματα.

 

Exit mobile version