Οι ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ συνεχίζουν να επιβαρύνουν τους καταναλωτές, με τις τιμές σε βασικά προϊόντα να αυξάνονται ασταμάτητα. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τον Φεβρουάριο οι τιμές στα καταναλωτικά αγαθά σημείωσαν νέα αύξηση 0,60%. Παρότι σε ορισμένες κατηγορίες υπήρξαν μικρές μειώσεις, τα βασικά τρόφιμα που βρίσκονται καθημερινά στο τραπέζι των νοικοκυριών έχουν ακριβύνει δραματικά.
Ακρίβεια: Ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν σε σοκολάτες, μπισκότα και ζαχαρώδη (+5,47%), είδη πρωινού και ροφήματα (+4,55%), φρέσκα ψάρια και θαλασσινά (+3,19%), καθώς και τυροκομικά (+2,06%). Αντίθετα, μειώσεις τιμών σημειώθηκαν σε τροφές για κατοικίδια (-7,08%), απορρυπαντικά (-5,58%) και αλλαντικά (-1,34%), προϊόντα που δεν ανήκουν στις άμεσες διατροφικές ανάγκες των πολιτών.
Το ΙΕΛΚΑ αποδίδει τη σταθεροποίηση των τιμών σε συγκυριακούς παράγοντες, ωστόσο η πραγματικότητα για τα νοικοκυριά είναι διαφορετική. Οι τιμές σε βασικά είδη διατροφής εξακολουθούν να αυξάνονται, δημιουργώντας νέα αδιέξοδα για τους καταναλωτές που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στο συνεχώς αυξανόμενο κόστος ζωής.
Ακρίβεια: Ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών στις κατηγορίες:
- Τροφές και είδη για κατοικίδια: -7,08%
- Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -5,58%
- Αβγά, βούτυρα, ζωμοί: -1,58%
- Αλλαντικά: -1,34%
- Είδη μιας χρήσης, οικιακά είδη και είδη πάρτι: -1,20%.
Μεγαλύτερες αυξήσεις στις κατηγορίες:
- Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +5,47%
- Είδη πρωινού και ροφήματα: +4,55%
- Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +3,19%
- Ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη: +2,82%
- Τυροκομικά: +2,06%.