Δραματικές στιγμές για τις οικογένειες των δύο πιλότων – Όλα τα πιθανά σενάρια που εξετάζονται για τη συντριβή του F-4 Phantom ανοιχτά του Κατακόλου.
Με τη στενοχώρια να έχει κυριεύσει το πανελλήνιο και ένα «κρίμα» στα χείλη όλων, συνεχίζονται και σήμερα οι έρευνες για τον εντοπισμό το κυβερνήτη του μοιραίου F-4 Phantom, Σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη (Ι) που συνετρίβη το πρωί της Δευτέρας (30/01) ανοιχτά του Κατακόλου Ηλείας.
Μέχρι στιγμής οι έρευνες από αέρος και θαλάσσης παραμένουν άκαρπες, με τις δυνάμεις που επιχειρούν να ενισχύονται περαιτέρω με την συμμετοχή ενός Sikorsky S-70, ενός super puma, αλλά και ενός ειδικού ρομπότ. Το έργο της επιχείρησης δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή, καθώς επικρατεί συννεφιά και ψιλόβροχο.
Την ίδια ώρα στην Αθήνα και στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας επικρατεί βαρύ πένθος για τον χαμό 29χρονου Υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, ενώ κλιμάκιο ψυχολόγων έχει σπεύσει από την πρώτη στιγμή στην οικογένειά του. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η αναζήτηση των αιτιών που οδήγησαν στην τραγωδία, με όλα τα σενάρια να είναι ανοιχτά.
Μέχρι στιγμής κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα το τι συνέβη τα κρίσιμα δευτερόλεπτα πριν καρφωθεί το F-4 Phantom στο νερό, με αναλυτές, απόστρατους Ικάρους και έμπειρα στελέχη της HAF να αναλύουν κάθε πιθανό σενάριο. Αυτοί που σίγουρα έχουν πιο καθαρή εικόνα είναι ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του δεύτερου F-4 Phantom που επίσης πετούσε στην περιοχή και φέρεται να έχει δει το μοιραίο αεροσκάφος δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή. Ωστόσο και αυτός δεν μπορεί με ασφάλεια να εξηγήσει τι ακριβώς έγινε και ο Σμηναγός Τσιτλακίδης με τον Υποσμηναγό Τουρούτσικα δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν πριν το αεροσκάφος «καρφωθεί» στα νερά του Κυπαρισαϊκού κόλπου.
Μηχανική βλάβη; Λάθος χειρισμός; Βέρτιγκο; Κανείς δεν μπορεί να πει με ασφάλεια μέχρι στιγμής και όπως τονίζουν άλλωστε στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας, το ζητούμενο αυτή τη στιγμή είναι να βρεθεί ο κυβερνήτης, ο Σμηναγός Ευστάθιος Τσιτλακίδης.
Ωστόσο, τα ερωτήματα είναι πολλά για τους λόγους που οδήγησαν τον «φαντομά» στο νερό ενώ εκτελούσε πτήση «χαμηλής ναυτιλίας», ελάχιστα μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Αν το μαχητικό υπέστη μηχανική βλάβη θα έπρεπε οι αρκετά έμπειροι χειριστές να έχουν χρησιμοποιήσει το σύστημα ασφαλείας με το εκτινασσόμενο κάθισμα. Οι αρχικές πληροφορίες που έκαναν λόγο για εντοπισμό αλεξίπτωτου δεν επιβεβαιώθηκαν ποτέ από επίσημα χείλη της HAF και όπως φαίνεται ούτε ο κυβερνήτης ούτε ο συγκυβερνήτης πρόλαβαν να αντιδράσουν.
Να έχασαν για κάποιο λόγο τη δύναμη των δύο πανίσχυρων κινητήρων του F-4; Σαφώς και δεν μπορεί να αποκλειστεί αυτό το ενδεχόμενο, με τους δύο πιλότους να μην προλαβαίνουν να ενημερώσουν για βλάβη ούτε τον «Bravo 1», το μαχητικό δηλαδή που ήταν ζευγάρι. Επικοινωνία δεν έχει καταγραφεί, ούτε εξέπεμψαν κάποιο μήνυμα ο Σμηναγός και ο Υποσμηναγός. Να μπήκε γλάρος ή κάποιο άλλο πουλί στον κινητήρα; Πιθανό μεν, δύσκολο δε. Διότι σε μια τέτοια περίπτωση θα προλάβαινε έστω ένας από τους δύο χειριστές να πει μια λέξη.
Να έγινε κάποιος λάθος χειρισμός; Τόσο ο Σμηναγός Ευστάθιος Τσιτλακίδης ο οποίος έχει χιλιάδες ώρες πτήσης στον συγκεκριμένο τύπο μαχητικού, όσο και ο συγκυβερνήτης Υποσμηναγός Μάριος Τουρούτσικας θεωρούνταν έμπειροι και δεν ήταν η πρώτη φορά που εκτελούσαν μια τόσο απαιτητική άσκηση. Ήταν τόσο ικανοί που ακόμα κι αν γινόταν ένας λάθος χειρισμός μπορούσαν αμέσως να τον διορθώσουν και να ανταπεξέλθουν. Η κλήση που πήρε το μαχητικό λίγο πριν τη συντριβή ίσως να φανερώνει κάτι, όμως τίποτα ακόμα δεν είναι σίγουρο.
Τι συνέβη λοιπόν; Οι αρμόδιοι εξετάζουν και το ενδεχόμενο οι χειριστές να έπαθαν βέρτιγκο. Στην περιοχή επικρατούσε «θολούρα» και ενδέχεται οι χειριστές να μπέρδεψαν ουρανό με θάλασσα. Αυτό ίσως εξηγεί και το γεγονός ότι καρφώθηκαν «αφρενάριστοι» στη θάλασσα με ταχύτητα 800 χλμ.
Η άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας» είναι από τις πλέον απαιτητικές για τους πιλότους της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Γίνονται με στόχο την εξοικείωση των ιπτάμενων σε δύσκολες συνθήκες και πέταγμα σε χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα, ώστε αν βρεθούν σε αντίστοιχη κατάσταση σε πραγματικές συνθήκες αερομαχίας, οι πιλότοι να ξέρουν πώς να μην εντοπιστούν από εχθρικά ραντάρ.
Οι συνθήκες των πτήσεων είναι πραγματικά δύσκολες γιατί περιλαμβάνουν υψηλές ταχύτητες, μεγάλες κλίσεις και στροφές με πολλά G. Και όλα αυτά σε ύψος μόλις 300 πόδια (100 μέτρα) από την επιφάνεια της θάλασσας. Επομένως οποιαδήποτε βλάβη στο αεροπλάνο, όπως για παράδειγμα μία βλάβη στο πηδάλιο, τους κινητήρες ή οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να αποδειχθεί μοιραία, καθώς ο πιλότος δεν έχει καθόλου χρόνο να αντιδράσει.

Σοκ στα Ιλίσια: Χαροπαλεύει ο συντηρητής που τον συνέθλιψε το ασανσέρ
Απίστευτο και όμως αληθινό: Παράτησε πανάκριβη Lamborghini για να γλυτώσει το αλκοτέστ
Εκδρομείς Χριστουγέννων: Έξοδος-Γολγοθάς λόγω και των εκτροπών της ΕΛΑΣ
Αλεξανδρούπολη: Έκρηξη οργής για το θάνατο του 3χρονου από υποσιτισμό!- Διέλυσαν το σπίτι της οικογένειας, θύμα άγριου ξυλοδαρμού ο παππούς, κατέληξε στο νοσοκομείο!
Προκόπης Παυλόπουλος: «Ο Ερντογάν έχει τη λογική του Καραγκιόζη» – Ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας αποδόμησε την στρατηγική των Τούρκων στο Αιγαίο!- Τι είπε για Κάσο, τουρκολυβικό μνημόνιο αλλά και τις εθνικές υποχωρήσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη
Κώστας Ανεστίδης: Ο εισαγγελέας διέταξε τη δέσμευση των περιουσιακών του στοιχείων!-Ελέγχεται για απάτη και πλαστογραφία
Ελλάς το μεγαλείο σου: Οδηγός παράτησε τη Λαμποργκίνι του σε στάση λεωφορείου για να αποφύγει το αλκοτέστ!- 262 παραβάσεις και 7 συλλήψεις το Σαββατοκύριακο
Αγροτικές κινητοποιήσεις: Οι αγρότες άνοιξαν τις σήραγγες στα Τέμπη- Η αστυνομία είχε απαγορεύσει τη διέλευση όλων των οχημάτων για λόγους ασφαλείας!
Πυρά Καραχάλιου στη Μαρία Καρυστιανού: Aν αμελεί τις υποχρεώσεις του Συλλόγου πώς θα μπορέσει να κυβερνήσει τη χώρα;
Τροχαία: Έρχονται οι πρώτες κλήσεις από τις «έξυπνες κάμερες»- Κατέγραψαν 2.500 παραβάσεις μέσα σε 4 ημέρες!-Πότε θα σταλούν τα πρώτα ραβασάκια
Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Η ακραία εφαρμογή του και τα εξοντωτικά πρόστιμα φέρνουν «κοινωνική απορρύθμιση!»- Δραματική μείωση της κατανάλωσης και συρρίκνωση της «νυχτερινής ζωής»
Αγροτικές κινητοποιήσεις: «Κάποιοι αγρότες αντιδρούν γιατί βλέπουν ότι το πάρτι τελείωσε» δήλωσε προκλητικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος- «Τσουβάλιασμα» και «κοινωνικός αυτοματισμός» η… στρατηγική Μητσοτάκη ενώ η ΝΔ κατακρημνίζεται δημοσκοπικά!
Παύλος Ασλανίδης εναντίον Μαρίας Καρυστιανού: «Πήραν τα μυαλά της αέρα με τις δημοσκοπήσεις-Να παραιτηθεί, εμείς ασχολούμαστε με τις εκταφές των σορών, όχι με κόμματα»
Κώστας Ανεστίδης: Εντός της ημέρας διαβιβάζεται η δικογραφία εναντίον του-Τι απαντά ο ίδιος στις κατηγορίες για τις παράνομες επιδοτήσεις
Κωνσταντίνος Ανεστίδης: «Είμαι αθώος» λέει ο αγροτοσυνδικαλιστής των Μαλγάρων- Διαψεύδει τα δημοσιεύματα για παράνομες επιδοτήσεις και ετοιμάζει μηνύσεις!