Την ώρα που στο σιδηροδρομικό δίκτυο δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική παρέμβαση για την ασφάλεια των μετακινήσεων και με νωπές ακόμα τις θλιβερές μνήμες από την τραγωδία των Τεμπών, κάποιοι φαίνεται πως επιμένουν να αγνοούν όλες τις προειδοποιήσεις και όλα τα «καμπανάκια».
Όπως έγινε γνωστό, την αύξηση της ταχύτητας των τρένων από τα 100 στα 140 χιλιόμετρα την ώρα από την προσεχή Δευτέρα, σε συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου, ζήτησε από την Hellenic Train ο ΟΣΕ!

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) παραχώρησε σήμερα από κοινού με το προεδρείο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μηχανοδηγών το οποίο βρίσκεται στη χώρα μας, συνέντευξη Τύπου, κατά την οποία αποκάλυψε το συγκεκριμένο γεγονός και εξέφρασε την επιφυλακτικότητα των μηχανοδηγών, αλλά και την αντίθεσή τους σε κινήσεις που δεν διασφαλίζουν την ασφάλεια στις μετακινήσεις, αφού δεν έχει αλλάξει κάτι σημαντικά στο δίκτυο.
Στην τοποθέτησή του ο Πρόεδρος του Σωματείου Κώστας Γενιδούνιας, ανέφερε ότι χθες Τετάρτη –λίγο πριν σημειωθεί φωτιά σε συρμό του Προαστιακού– είχε σταλεί ένα ακόμα εξώδικο από την ΠΕΠΕ, στο οποίο υπήρχε –ακόμα μια- ρητή αναφορά στα προβλήματα στη συντήρηση του τροχαίου υλικού.
Σημείωσε ότι το Σωματείο έχει ζητήσει από την Hellenic Train να προχωρήσει σε επενδύσεις για την αναβάθμιση του τροχαίου υλικού.
#Press conference on the worrying situation of the Greek railways starts right now.
The #representatives of the train drivers in Greece and in Europe agree: #safety is not a game.
Words of the #President of the European train drivers' union: "There is an urgent need to #invest” pic.twitter.com/dzfGCWcurV
— ALETrainDrivers (@AleDrivers) May 11, 2023
Όσον αφορά στην αύξηση των ταχυτήτων από την επόμενη εβδομάδα, «ενημερώσαμε για την πρόθεση του ΟΣΕ οι αμαξοστοιχίες να κινούνται με 140 χλμ σε ορισμένα σημεία, μεταφέροντας τον προβληματισμό της ΠΕΠΕ και αναφέροντας πως μόνο στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός λειτουργούν πλήρως τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα… Δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως θα αυξηθούν οι ταχύτητες αν τίποτα δεν έχει αλλάξει», είπε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων ο κ.Γενιδούνιας.
Αναφορικά με το ζήτημα της τηλεδιοίκησης τη μοιραία νύχτα του δυστυχήματος των Τεμπών, είπε ότι «βρισκόταν εκτός λειτουργίας», ενώ παρουσίασε και έγγραφο σύμφωνα με το οποίο επιβεβαιώνεται ότι το σύστημα είχε σταματήσει να λειτουργεί τον Ιούλιο του 2019 ύστερα από φωτιά.
Ο Κ. Γενιδούνιας επανέλαβε ότι στα πορίσματα που είδαν το φως της δημοσιότητας δεν ελήφθησαν υπόψη οι θέσεις των μηχανοδηγών, ενώ προσέθεσε ότι στη δικογραφία που έχει λάβει το Σωματείο δεν υπάρχουν τα ηχητικά ντοκουμέντα που προβλήθηκαν από ΜΜΕ τις επόμενες ημέρες του δυστυχήματος.
Τέλος, κάλεσε για ακόμα μία φορά και την Hellenic Train να μιλήσει για το δυστύχημα και την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και «όχι να κρύβεται πίσω από ένα συνδικάτο», ενώ σημείωσε ότι το Σωματείο ζήτησε από την εταιρεία βίντεο που δείχνει τα προβλήματα στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη (και είχε γυριστεί 4 μήνες πριν το δυστύχημα), το οποίο όμως, δεν δόθηκε!
Μπλόκο στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών από την πολιτική ηγεσία!
Η αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μηχανοδηγών συναντήθηκε με την διοίκηση της ΡΑΣ και της Hellenic Train, αλλά δεν έγινε δεκτή -παρά το αίτημά που είχε κατατεθεί- από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών!
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση, «προφανώς η πολιτική ηγεσία δεν θα μπορούσε να απαντήσει στο ερώτημα της Ευρωπαϊκής μας Ομοσπονδίας γιατί δεν λαμβάνονταν υπόψη οι προειδοποιήσεις – εκκλήσεις του Σωματείου μας γύρω από ζητήματα ασφαλείας. Ο αγώνας μας για ασφάλεια στις μεταφορές και στην εργασία όπως και αυτός για απόδοση ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ».
@AleDrivers Presidency met today in Athens with the Rail Regulatory #Authority.#Safety, training & prevention were main topics discussed.
We will work hand in hand to ensure that #accidents, like the one happened on 28 February, never happen.@EU_Commission @ERA_railways pic.twitter.com/TBr8CqpY1y
— ALETrainDrivers (@AleDrivers) May 11, 2023
Η διερεύνηση του δυστυχήματος «δεν είναι ούτε αυτόνομη, ούτε ανεξάρτητη»
«Άλλη μια φορά επιχειρείται να πέσουν οι ευθύνες στον μηχανοδηγό», σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μηχανοδηγών, Juan Jesus Garcia Fraille, προσθέτοντας ότι η Ομοσπονδία ήταν ενήμερη για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου εδώ και καιρό.
Ανέφερε ότι είναι πεπεισμένος ότι το τρένο είναι το ασφαλέστερο μέσο, αρκεί να υπάρχει εκτίμηση των κινδύνων και επίλυση των προβλημάτων πριν την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου.
«Εάν τα συστήματα ασφαλείας είχαν λειτουργήσει δε θα είχε συμβεί το δυστύχημα», είπε τονίζοντας πως «δεν μπορούμε να επιστρέψουμε στις ταχύτητες που είχαν τα τρένα πριν το δυστύχημα χωρίς να ληφθούν μέτρα».
Ζήτησε απόλυτη διαφάνεια στη διερεύνηση του δυστυχήματος, αλλά είπε ότι η διερεύνηση δεν ακολουθεί το σωστό δρόμο καθώς δεν είναι ούτε αυτόνομη ούτε ανεξάρτητη.
Αναρωτήθηκε μάλιστα ποιος λαμβάνει την απόφαση αύξησης των ταχυτήτων και αν είναι οι πολιτικές αρχές, οι σιδηροδρομικές αρχές ή η Hellenic Train.
Από την πλευρά του, την απόλυτη στήριξή του στους Έλληνες μηχανοδηγούς εξέφρασε και ο Pietro Serbassi Πρόεδρος των Ιταλών μηχανοδηγών και Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας προσθέτοντας πως για την ασφάλεια απαιτούνται επενδύσεις και όχι μόνο καλή θέληση.
Ξεκαθάρισε πως δεν είναι δυνατό να περιοριστούν οι ευθύνες στο ανθρώπινο λάθος, απαίτησε δικαιοσύνη και είπε ότι το πιο σημαντικό απ΄όλα είναι η καλλιέργεια κουλτούρας ασφαλείας, ενώ τόνισε ότι τα συστήματα ασφαλείας στην Ευρώπη πρέπει να έχουν ομοιογένεια.
Το… λάθος στη μετάφραση
Με τη σειρά του ο β΄ αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας, Leslek Mietek ανέφερε πως όταν η Ομοσπονδία εξηγούσε πώς κυκλοφορούν τα τρένα στην Ελλάδα, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι θεωρούσαν πως υπήρχε λάθος στη μετάφραση!
Τόνισε την ανάγκη ασφαλών συμπερασμάτων από τις έρευνες γύρω από τις συνθήκες του δυστυχήματος καθώς είναι ο μόνος τρόπος να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο.

Αγροτικές κινητοποιήσεις: Σε απόγνωση οι αγρότες στις Μικροθήβες!-Έχυσαν γάλατα και έβαλαν φωτιά σε άχυρα στην Εθνική Οδό!-Νέες κινητοποιήσεις σε Αχαΐα και Στερεά Ελλάδα – Σχεδιάζουν να κλείσουν και τις παρακαμπτήριες οδούς-Αποφασισμένοι να κάνουν Χριστούγεννα στο δρόμο οι αγρότες σε όλη την Ελλάδα!
Αγροτικές κινητοποιήσεις: Παραμένουν στις επάλξεις οι αγρότες!-Έκλεισαν την Εθνική στις Μικροθήβες – Κρίσιμη σύσκεψη στη Νίκαια της Λάρισας την Κυριακή
Επέτειος Αλέξη Γρηγορόπουλου: Κλειστοί οι σταθμοί του μετρό «Πανεπιστήμιο» και «Σύνταγμα» αύριο Σάββατο για πολλές ώρες
Χάος στη Γραμμή 1 του Μετρό: Με την πρώτη δυνατή βροχή κατέρρευσαν τα πάντα!-Πλημμυρισμένοι σταθμοί, ανελκυστήρες και κυλιόμενες εκτός λειτουργίας!- Με κουβάδες και μπουκάλια παλεύουν εργαζόμενοι και επιβάτες!
Λειψυδρία: Πόσο αύξησε τα αποθέματα νερού η κακοκαιρία Byron-Μικρή αλλά σημαντική «ανάσα» για την Αττική!
Θεσσαλονίκη: Συναγερμός στην ΕΛ.ΑΣ. με αυτόκλητους «τιμωρούς» παιδόφιλων-Τους κλείνουν ραντεβού μέσω social media, τους «σαπίζουν» στο ξύλο και τους ληστεύουν!
Αγροτικές κινητοποιήσεις: Απόλυτος εμπαιγμός των αγροτών από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο!- Ο Παύλος Μαρινάκης δήλωσε ότι «δεν μπορεί να γίνει διάλογος τη στιγμή που λαμβάνουν χώρα σοβαρά επεισόδια» τα οποία βέβαια η ίδια η κυβέρνηση προκαλεί!
Σάλος με την efood: Έριξε «τυράκι» το μπόνους στους διανομείς για να δουλέψουν εν μέσω της σφοδρής καταιγίδας!- Μετά τη δημόσια κατακραυγή ανέστειλε προσωρινά την υπηρεσία!
Μαρία Καρυστιανού: Αινιγματική «η μάνα των Τεμπών»-Βλέπει «κίνημα πολιτών υπό διαμόρφωση» αλλά «δεν ξέρει αν θα βγει μπροστά»
Δίκη Σήφη Βαλυράκη: Σοκαριστική κατάθεση από αυτόπτη μάρτυρα!-«Του φώναζαν φύγε κ…γερε, είδα να τον χτυπούν με κοντάρι στο κεφάλι και να πέφτει στη θάλασσα»
Αγροτικές κινητοποιήσεις: Aγρότες στη Θήβα έκλεισαν την εθνική Αθηνών – Λαμίας – Ενισχύεται το μπλόκο στα Πράσινα Φανάρια Θεσσαλονίκης-Θέλουν να φτάσουν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Λουτράκι: Συνεχίζει την «παράνοια» η δασκάλα που κατήγγειλε τον 6χρονο μαθητή!-«Την θώπευσε στο στήθος γιατί είχε ερωτική διάθεση» ισχυρίστηκε ο δικηγόρος της!
Λούτσα: Αυτή την ώρα η τελευταία πράξη του δράματος- Συγγενείς και φίλοι αποχαιρετούν τον 24χρονο Σωτήρη κρατώντας λευκά τριαντάφυλλα
Κακοκαιρία Byron: Ήχησε το 112 για την Αττική – Πλημμύρισε το Μοναστηράκι από την έντονη βροχόπτωση
Φονικό τροχαίο στη Λούτσα: Άλλες έξι φορές είχε συλληφθεί ο 29χρονος