Η παράλειψη ενός απλού και γρήγορου ελέγχου αποτελεί την αιτία που πολλοί αντιλαμβάνονται ότι η κατανάλωση καυσίμου στα ΙΧ τους έχει αυξηθεί.
Οι καταναλωτές δίνουν μια άνιση μάχη με τις διαρκώς αυξανόμενες τιμές των προϊόντων, αναζητώντας εναγωνίως τρόπους για να εξοικονομήσουν χρήματα.
«Πονοκέφαλο» στα νοικοκυριά εξακολουθούν να προκαλούν οι υψηλές τιμές στα καύσιμα που καθιστούν επώδυνη κάθε επίσκεψη στα πρατήρια καυσίμου. Για τη μείωση, ωστόσο, των… ραντεβού με την αντλία, οι οδηγοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, αποφεύγοντας τα όποια λάθη που θα μπορούσαν να εκτοξεύσουν την κατανάλωση καυσίμου.
Οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι η κατανάλωση καυσίμου εξαρτάται από μια ποικιλία παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων του τύπου του κινητήρα, και της οδηγικής μας συμπεριφοράς (βλ. ταχύτητα κίνησης). Στον αντίποδα, δεν είναι πολλοί αυτοί που ξέρουν ότι το πόσο «καίει» ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση και με την πίεση των ελαστικών.
Αν τα ελαστικά έχουν υποστεί μεγάλη απώλεια αέρα, όχι μόνο παραμορφώνεται το πέλμα τους κατά την κύλιση στην άσφαλτο, αλλά ταυτόχρονα αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου.
Αρχικά πρέπει να διευκρινίσουμε ότι κάθε ελαστικό εμφανίζει απώλεια πίεσης 1 psi ανά μήνα, λόγω φυσικών αιτιών όπως είναι τα μόρια αέρα που είναι μικρότερα από τους πόρους της γόμας, με αποτέλεσμα να διαφεύγουν από το ελαστικό και να διαχέονται στην ατμόσφαιρα.
Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την Continental, η πίεση αέρα μειώνεται κατά επιπλέον 1-2 psi για κάθε πτώση της θερμοκρασίας κατά 10 βαθμούς Κελσίου. Ως εκ τούτου, ακόμα και μία απώλεια της τάξεως των 3 psi/μήνα μπορεί να θεωρηθεί φυσιολογική, και ως εκ τούτου δεν συντρέχει σοβαρός λόγος ανησυχίας για τους οδηγούς.
Χωρίς αυτό, να σημαίνει πως δεν πρέπει να ελέγχουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα την πίεση των ελαστικών και να «συμπληρώνουν» αέρα μιας και απώλεια πίεσης συνεπάγεται αύξηση της κατανάλωσης.
Αυτό διότι, μία μηνιαία απώλεια ίση με 3 psi, σε επίπεδο εξαμήνου θα μεταφραστεί σε απώλεια 18 psi, κάτι που αντιστοιχεί σε αύξηση της κατανάλωσης κατά περίπου 4%. Ως ποσοστό μπορεί να ακούγεται μικρό, ωστόσο, αν το αναγάγει κανείς στα δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα τα οποία διανύει ένα αυτοκίνητο κάθε χρόνο, τότε μεταφράζεται σε αρκετά επιπλέον λίτρα καυσίμου τα οποία καταναλώνονται εξαιτίας της χαμηλής πίεσης των ελαστικών.
Αν, λοιπόν, θέλουμε να μειώσουμε τις επισκέψεις στην αντλία, καλό είναι να ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, ώστε να διασφαλίζουμε ότι έχουν την ενδεδειγμένη πίεση (αναγράφεται στο εγχειρίδιο κατασκευαστή και στο αυτοκόλλητο στην πόρτα του οδηγού).

Απίστευτη τραγωδία: Νεκρός 47χρονος που πνίγηκε από πανετόνε στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι
Περιστέρι: Επεισοδιακή καταδίωξη ανήλικων, που έκλεψαν μοτοσικλέτα
Τριτοκοσμικές εικόνες στον Άλιμο: Τεράστιες καταστροφές σε πολυκατοικία από τις χθεσινές βροχές
Μάχη για τη ζωή του δίνει νεαρός μετά από κοκτέιλ με υγρό άζωτο
Η “αχαριστία” της Ουκρανίας για την Ελληνική βοήθεια: Ο Ζελένσκι ζητά από την ΕΕ να επιβάλει κυρώσεις σε 40 ελληνικές εταιρείες
Απίστευτο: Τρία περιστατικά με ληστείες σε βάρος παιδιών που έλεγαν τα κάλαντα την Παραμονή των Χριστουγέννων
Οργισμένη ανάρτηση του Νίκου Πλακιά για την ευχετήρια κάρτα της Hellenic Train – «Αρρωστημένη νοοτροπία»
Σέρρες: Θρίλερ με τις αγωνιώδεις προσπάθειες εντοπισμού του διοικητή του Πυροσβεστικού Σώματος στα Πορόια με χρήση drone και ειδικού εξοπλισμού
Έκρηξη στη Θεσσαλονίκη: Επαγγελματικό χτύπημα «βλέπει» η ΕΛΑΣ – Πού στρέφονται οι έρευνες
Τραγωδία τα ξημερώματα στην Ημαθία: Νεκρός 22χρονος σε μετωπική σύγκρουση αυτοκινήτων
Σούμι: Ουκρανικές δυνάμεις οπισθοχωρούν άρον άρον-” Δε θέλουμε να πεθάνουμε Χριστουγεννιάτικα”
Καιρός: Ο “Ηρακλής” δείχνει Πρωτοχρονιά με χιόνια – Δεν αποκλείεται λευκό σκηνικό ακόμη και στην Αττική
Eurostat: Οι μετανάστες της Ελλάδας στέλνουν όλα τα κέρδη τους στο εξωτερικό επιβαρύνοντας το ισοζύγιο και το ΑΕΠ
Χριστούγεννα στα μπλόκα κάνουν οι αγρότες: Τι θα γίνει μετά τις γιορτές
Σέρρες: Αγωνία για την εξαφάνιση του Διοικητή Πυροσβεστικής