Ο πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων Αναστάσιος Δέδες ανέλυσε το πώς φτάσαμε στην αδιανόητη τραγωδία των Τεμπών, με τα δύο τρένα να συγκρούονται μετωπικά στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας και να αφήνουν στα συντρίμμια τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες.
Μιλώντας στην ΕΡΤ έκανε λόγο για τρία μοιραία λάθη που έγιναν στο σταθμό και οδήγησαν στο δυστύχημα:
«Το πρώτο λάθος ήταν η αλλαγή κατεύθυνσης του σιδηροδρόμου, που κατευθύνθηκε αντί για την άνοδο στην πορεία καθόδου. Το δεύτερο ότι δεν ελέγχθηκε από την στιγμή που ξεκίνησε και έφυγε, σε ποια γραμμή κινείται, και αυτό ήταν υποχρέωση του σταθμάρχη. Το τρίτο λάθος από την στιγμή που έχεις μπροστά σου το πάνελ που ρυθμίζεις τα κλειδιά και το συγκεκριμένο 118, από την στιγμή που έφυγε το τρένο με μία απλή παρατήρηση θα μπορούσες να δεις ότι στην γραμμή ότι έφυγε στην ανάποδη γραμμή και να ειδοποιήσεις τον μηχανοδηγό να σταματήσει».
Σε ό,τι αφορά την ύπαρξη ή όχι δικλίδων ασφαλείας για τέτοιες περιπτώσεις, ο κ.Δέδες επεσήμανε:
«Όλα αυτά τα τρένα, τα οποία είναι ηλεκτροκίνητα, είναι εφοδιασμένα με συστήματα τηλεδιοίκησης και με συστήματα σηματοδότησης και ελέγχου με αισθητήρες. Δηλαδή υπάρχει καταρχήν φανάρι, το οποίο είναι και κατά την άνοδο και κατά την κάθοδο. Άρα θα μπορούσε να δει και ο ένας μηχανοδηγός και ο άλλος ότι υπάρχει κόκκινο φανάρι, άρα να σταματήσει τον συρμό. Δεύτερη δικλείδα ασφαλείας είναι τη στιγμή κατά την οποία το φανάρι αυτό παραβιάζεται για κάποιο λόγο από τον οδηγό, έχει συστήματα emergency break που σημαίνει ότι σταματάει άμεσα η αμαξοστοιχία με αυτόματο σταμάτημα και υπάρχει και το άλλο το σύστημα το οποίο είναι το ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου όπου βλέπουμε σε όλο το δίκτυο των γραμμών πού κινούνται τα τρένα, με ποια ταχύτητα κινούνται και όλα τα υπόλοιπα. Αυτά τα συστήματα, από ό,τι άκουσα δεν λειτουργούσαν ποτέ και εφόσον δεν λειτουργούσαν ποτέ, δεν λειτούργησαν και τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Το μόνο σύστημα το οποίο δουλεύει για την επιτήρηση και τον έλεγχο είναι στην περιοχή Τιθορέας, όπου εκεί δουλεύει το σύστημα κανονικά με κάμερες κλπ».
Ερωτώμενος ο Αναστάσιος Δέδες για το αν πρέπει να δίνεται άδεια στα τρένα να πραγματοποιούν δρομολόγια όταν δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας, αλλά και ποιος είναι αυτός που δίνει αυτές τις άδειες, απάντησε ως εξής, κάνοντας λόγο για σωρευτική ευθύνη:
«Εδώ υπάρχει ένα άλλο ζήτημα, το οποίο θα το εξετάσουν οι άνθρωποι, οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι να κάνουν αυτή τη δουλειά, δηλαδή οι δικαστικοί λειτουργοί, οι οποίοι θα εξετάσουν, πέραν των ευθυνών που έχει ο συγκεκριμένος άνθρωπος, ο οποίος έκανε λάθος στη γραμμή, και τα υπόλοιπα στοιχεία, τα οποία είναι: αυτός που έχει την υποδομή και η υποδομή είναι τα συστήματα αυτά που έχει η ΟΣΕ- ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αυτός που έχει και το μεταφορικό κομμάτι που είναι η Hellenic Train. Εφόσον, υπήρχαν αναφορές, όπως άκουσα, ότι το σύστημα δεν λειτουργούσε, δεν είχε εγκατασταθεί κλπ και είχαν σταλεί και εξώδικα, συνεπώς προκύπτει ότι και η Hellenic Train γνώριζε ότι υπάρχει πρόβλημα στη σηματοδότηση και παρά το γεγονός ότι γνώριζε ότι υπάρχει πρόβλημα, έβαζε κόσμο από πάνω και τον μετέφερε, ενώ γνώριζε ότι μπορεί να γίνει και δυστύχημα. Άρα υπάρχει σωρευτική ευθύνη».
Ένα δυστύχημα που περίμενε να συμβεί…
Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, η επιβατική αμαξοστοιχία είχε αναπτύξει ταχύτητα 166χλμ./ώ. σε ένα σημείο που το όριο ταχύτητας είναι τα 160χλμ., ενώ η εμπορική αμαξοστοιχία κινούνταν με ταχύτητα πάνω από 80χλμ.
Μάλιστα, όπως ειπώθηκε στο ρεπορτάζ με πληροφορίες από την αρχική έρευνα του συμβάντος, επί τουλάχιστον 12 λεπτά (περίπου 18 χιλιόμετρα) τα δύο τρένα κινούνταν στην ίδια ράγα!
Δεν πρόλαβε κανείς να φρενάρει και τα πρώτα βαγόνια μετατράπηκαν σε μια άμορφη μάζα, σε έναν μεταλλικό τάφο για δεκάδες ανθρώπους…

Αλεξανδρούπολη: Έκρηξη οργής για το θάνατο του 3χρονου από υποσιτισμό!- Διέλυσαν το σπίτι της οικογένειας, θύμα άγριου ξυλοδαρμού ο παππούς, κατέληξε στο νοσοκομείο!
Προκόπης Παυλόπουλος: «Ο Ερντογάν έχει τη λογική του Καραγκιόζη» – Ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας αποδόμησε την στρατηγική των Τούρκων στο Αιγαίο!- Τι είπε για Κάσο, τουρκολυβικό μνημόνιο αλλά και τις εθνικές υποχωρήσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη
Κώστας Ανεστίδης: Ο εισαγγελέας διέταξε τη δέσμευση των περιουσιακών του στοιχείων!-Ελέγχεται για απάτη και πλαστογραφία
Ελλάς το μεγαλείο σου: Οδηγός παράτησε τη Λαμποργκίνι του σε στάση λεωφορείου για να αποφύγει το αλκοτέστ!- 262 παραβάσεις και 7 συλλήψεις το Σαββατοκύριακο
Αγροτικές κινητοποιήσεις: Οι αγρότες άνοιξαν τις σήραγγες στα Τέμπη- Η αστυνομία είχε απαγορεύσει τη διέλευση όλων των οχημάτων για λόγους ασφαλείας!
Πυρά Καραχάλιου στη Μαρία Καρυστιανού: Aν αμελεί τις υποχρεώσεις του Συλλόγου πώς θα μπορέσει να κυβερνήσει τη χώρα;
Τροχαία: Έρχονται οι πρώτες κλήσεις από τις «έξυπνες κάμερες»- Κατέγραψαν 2.500 παραβάσεις μέσα σε 4 ημέρες!-Πότε θα σταλούν τα πρώτα ραβασάκια
Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Η ακραία εφαρμογή του και τα εξοντωτικά πρόστιμα φέρνουν «κοινωνική απορρύθμιση!»- Δραματική μείωση της κατανάλωσης και συρρίκνωση της «νυχτερινής ζωής»
Αγροτικές κινητοποιήσεις: «Κάποιοι αγρότες αντιδρούν γιατί βλέπουν ότι το πάρτι τελείωσε» δήλωσε προκλητικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος- «Τσουβάλιασμα» και «κοινωνικός αυτοματισμός» η… στρατηγική Μητσοτάκη ενώ η ΝΔ κατακρημνίζεται δημοσκοπικά!
Παύλος Ασλανίδης εναντίον Μαρίας Καρυστιανού: «Πήραν τα μυαλά της αέρα με τις δημοσκοπήσεις-Να παραιτηθεί, εμείς ασχολούμαστε με τις εκταφές των σορών, όχι με κόμματα»
Κώστας Ανεστίδης: Εντός της ημέρας διαβιβάζεται η δικογραφία εναντίον του-Τι απαντά ο ίδιος στις κατηγορίες για τις παράνομες επιδοτήσεις
Κωνσταντίνος Ανεστίδης: «Είμαι αθώος» λέει ο αγροτοσυνδικαλιστής των Μαλγάρων- Διαψεύδει τα δημοσιεύματα για παράνομες επιδοτήσεις και ετοιμάζει μηνύσεις!
Έγκλημα στη Φοινικούντα: Ξηλώνεται ο ιστός της συνωμοσίας!- Στο «κάδρο» δύο γυναίκες για τη διπλή δολοφονία στο κάμπινγκ
Κρήτη: Άλλοι δύο ανήλικοι κατέληξαν στο νοσοκομείο από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ – Σε συλλήψεις υπευθύνων και κηδεμόνων προχώρησε η αστυνομία
Αγροτικά μπλόκα: Σκληραίνουν τη στάση τους οι αγρότες!- Κλείνουν τις σήραγγες των Τεμπών για τα φορτηγά-Κανονικά η κυκλοφορία για τους εκδρομείς των εορτών!