Όπως έγινε γνωστό από το υπ. Παιδείας, την Παρασκευή οπότε και αναρτήθηκαν οι βαθμολογίες των Πανελλήνιων, στα Μαθηματικά προσανατολισμού 27.800 υποψήφιοι (61,03%) έγραψαν κάτω από τη βάση.
Ετσι, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία σε μια ανακοίνωση-καταπέλτη, επισημαίνει ότι η εικόνα αυτή είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων «κρατικών επιλογών» και ουσιαστικά «η αναπαραγωγή της σχολικής αποτυχίας».
Περιγράφοντας μάλιστα τις δράσεις που η ίδια επιχειρεί, καταγγέλλει ότι «οι κυβερνητικοί και κρατικοί υπεύθυνοι ουσιαστικά απουσιάζουν και να περιφρονούν όλες αυτές τις δράσεις.
«Τα τελευταία χρόνια τα προβλήματα εντάθηκαν με αλλοπρόσαλλες κεντρικές παρεμβάσεις»
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, στηλιτεύει μάλιστα όσα συνέβησαν επί διακυβέρνησης των τελευταίων ετών: «Τα τελευταία χρόνια τα προβλήματα της Μαθηματικής Εκπαίδευσης εντάθηκαν με τις γνωστές ελλείψεις και κακές πρακτικές του σχολικού μας συστήματος: αλλοπρόσαλλες κεντρικές παρεμβάσεις στην ύλη του Λυκείου, εξαφάνιση επιμορφωτικών δομών, εξεταστικοκεντρική στοχοθεσία, έλλειψη εκπαιδευτικών, ανάθεση διδασκαλίας του μαθήματος των Μαθηματικών σε άλλες ειδικότητες χωρίς καμία προετοιμασία». Και επισημαίνει ότι «η αποτυχία εκτινάχτηκε από την συστημική αλληλεπίδραση αυτών των σχολικών συνθηκών με τις παράλληλες δομές ενισχυτικής και συμπληρωματικής εκπαίδευσης: τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα».
Τονίζει ακόμη την «διαχρονική βαριά ευθύνη όσων σχεδιάζουν και εφαρμόζουν σε πλήρη απομόνωση από τους επιστημονικούς προβληματισμούς της μαθηματικής κοινότητας, σε απόκλιση από τα πορίσματα της εκπαιδευτικής έρευνας και από τις παιδαγωγικές κατευθύνσεις της UNESCO, που συμπεριλαμβάνει την μαθηματική εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα».
Τέλος η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία εξηγεί ότι «η παρατεταμένα αρνητική εκδοχή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος συνδέεται με την ανάπτυξη μαθηματικοφοβίας από τις πρώτες σχολικές τάξεις, με την αποσιώπηση της σχολικής αποτυχίας σε έναν τυπικό αποκλεισμό από την Μαθηματική Εκπαίδευση για όσους μαθητές και μαθήτριες επιλέγουν κατευθύνσεις σπουδών στα πεδία υγείας, κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών, καθώς και εκπαίδευσης».
Η ανακοίνωση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας:
«Η μαζική αποτυχία στα Μαθηματικά δεν αφορά στις ικανότητες των υποψηφίων. Αντανακλά την παρατεταμένη σχολική αποτυχία στην Μαθηματική Εκπαίδευση. Παραπέμπει στην βαριά διαχρονική ευθύνη όσων σχεδιάζουν και εφαρμόζουν σε πλήρη απομόνωση από τους επιστημονικούς προβληματισμούς της μαθηματικής κοινότητας, σε απόκλιση από τα πορίσματα της εκπαιδευτικής έρευνας και από τις παιδαγωγικές κατευθύνσεις της UNESCO, που συμπεριλαμβάνει την μαθηματική εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Τα προβλήματα και οι αποτυχίες μάθησης και διδασκαλίας των Μαθηματικών συνιστούν ασφαλώς ένα διεθνές φαινόμενο με εγγενή χαρακτηριστικά που διασχίζουν τα γεωπολιτικά σύνορα και αλληλεπιδρούν με τα πιο διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, γλώσσες και πολιτισμούς, ενώ παράλληλα ο λειτουργικός ρόλος και το γνωστικό βάρος των Μαθηματικών ισχυροποιούνται συνεχώς στον ψηφιακό και δικτυωμένο κόσμο μας
Η παρατεταμένα αρνητική εκδοχή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος συνδέεται με την ανάπτυξη μαθηματικοφοβίας από τις πρώτες σχολικές τάξεις, με την αποσιώπηση της σχολικής αποτυχίας σε έναν τυπικό αποκλεισμό από την Μαθηματική Εκπαίδευση για όσους μαθητές και μαθήτριες επιλέγουν κατευθύνσεις σπουδών στα πεδία υγείας, κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών, καθώς και εκπαίδευσης. Αποτέλεσμα αυτών των κρατικών επιλογών είναι η αναπαραγωγή της σχολικής αποτυχίας.
Τα τελευταία χρόνια τα προβλήματα της Μαθηματικής Εκπαίδευσης εντάθηκαν με τις γνωστές ελλείψεις και κακές πρακτικές του σχολικού μας συστήματος: αλλοπρόσαλλες κεντρικές παρεμβάσεις στην ύλη του Λυκείου, εξαφάνιση επιμορφωτικών δομών, εξεταστικοκεντρική στοχοθεσία, έλλειψη εκπαιδευτικών, ανάθεση διδασκαλίας του μαθήματος των Μαθηματικών σε άλλες ειδικότητες χωρίς καμία προετοιμασία. Η αποτυχία εκτινάχτηκε από την συστημική αλληλεπίδραση αυτών των σχολικών συνθηκών με τις παράλληλες δομές ενισχυτικής και συμπληρωματικής εκπαίδευσης: τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα.
Στην ΕΜΕ, θέτουμε συστηματικά και τεκμηριωμένα προς την πολιτεία -με την ένταση που μας αναλογεί- το πλαίσιο των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων, ενώ ενημερώνουμε την εκπαιδευτική μαθηματική κοινότητα με ειδικές εκδόσεις και συνέδρια για τις διεθνείς προσπάθειες και κατευθύνσεις της Μαθηματικής Εκπαίδευσης.
Ενθαρρύνουμε την ανάληψη πρωτοβουλιών, την ανταλλαγή εμπειριών και τη συνεργασία των μαθηματικών με τις και τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν μαθηματικά στην Προσχολική, στην Πρωτοβάθμια ή/και χρησιμοποιούν τα μαθηματικά σε άλλα μαθήματα των Θετικών Επιστημών, στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες, στις Τέχνες.
Πλαισιώνουμε με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό την μετάβαση σε μαθητοκεντρικά παιδαγωγικά μοντέλα, την εμπλοκή των μαθητών και μαθητριών σε έγκυρες και ελκυστικές μαθηματικές εμπειρίες. Πάνω σε αυτές τις εμπειρίες θα οικοδομήσουν την μαθηματική τους γνώση και θα αναπτύξουν την ικανότητα ορθής και κριτικής αξιοποίησης των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή.
Οργανώνουμε σε αυτές τις κατευθύνσεις υποστηρικτικές ημερίδες, επιμορφωτικά σεμινάρια και συλλογικές εκδόσεις. Εντούτοις, οι κυβερνητικοί και κρατικοί υπεύθυνοι ουσιαστικά απουσιάζουν και να περιφρονούν όλες αυτές τις δράσεις.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία αναλαμβάνει συνεχώς πρωτοβουλίες για την άρση κάθε αποκλεισμού από την λειτουργική πρόσβαση όλων στην Μαθηματική Εκπαίδευση και για την ενδυνάμωση της ελληνικής μαθηματικής σκέψης και παρουσίας στην διεθνή κοινότητα.
Με την οργάνωση των μαθηματικών διαγωνισμών για παιδιά που εκδηλώνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αυξημένη διάθεση συμμετοχής σε μαθηματικές δραστηριότητες υψηλού επιπέδου, δίνει την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα να βιώνουν μοναδικές επιστημονικές εμπειρίες, να συναγωνίζονται σε διεθνές επίπεδο και να επιτυγχάνουν σημαντικές διακρίσεις στις Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες.
Παράλληλα, η ΕΜΕ αναπτύσσει εκδοτικές πρωτοβουλίες και παιδαγωγικές δράσεις για την ευρύτερη καλλιέργεια του μαθησιακού και κοινωνικού ενδιαφέροντος όλων των παιδιών για τα μαθηματικά. Η σειρά των μαθητικών περιοδικών Ευκλείδης (Μικρός, Α’ και Β’) και οι δράσεις των ανοιχτών διαγωνισμών “Παιχνίδι και Μαθηματικά” και «Πυθαγόρας», εγγράφονται σε αυτή την προσπάθεια ανατροπής της μαθηματικοφοβίας και ανάπτυξης μιας ισχυρά γνωστικής αλλά και παιδαγωγικά αποτελεσματικής προσέγγισης των Μαθηματικών.
Εκφράζουμε την εμπιστοσύνη μας στην πνευματική ικανότητα όλων των μαθητών και μαθητριών να προσεγγίσουν την μαθηματική επιστήμη, καθώς και στην υπευθυνότητα των εκπαιδευτικών.
Καλούμε τις υποψήφιες και υποψήφιους, ανεξάρτητα από την απόδοσή τους στις εξετάσεις, να μην απογοητευτούν και να μην εγκαταλείψουν την μαθηματική τους καλλιέργεια. Θα τους είναι χρήσιμη στην κοινωνική και επαγγελματική τους ζωή.
Προσκαλούμε και πάλι το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ σε μια υπεύθυνη επικοινωνία με την ΕΜΕ για τον επανασχεδιασμό της Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Η προεκλογική περίοδος και η θερινή περίοδος ας μην λειτουργήσουν ως άλλοθι για την αποσιώπηση του λάθους και από Σεπτέμβριο την επανάληψή του.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας:
Ο Πρόεδρος Ανάργυρος Φελλούρης-Ομότιμος Καθηγητής Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου
Ο Γενικός Γραμματέας Παναγιώτης Δρούτσας -Καθηγητής Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης».
Βαθμολογίες Πανελληνίων '19: Τι φταίει για τη μαζική αποτυχία στα Μαθηματικά?… «Καταπέλτης» η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Η κακοκαιρία Byron «σαρώνει» τη χώρα! -Στο «έλεος του Θεού» η Δυτική Αττική!-«Ξύπνησαν» οι εφιαλτικές μνήμες του 2017 στη Μάνδρα!- Ανυπολόγιστες καταστροφές σε Ελευσίνα, Νέα Πέραμο, Μέγαρα!
Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Μας δουλεύουν «ψιλό γαζί» με την ανοχή του «συστήματος Μητσοτάκη!»- Χαμός στην Εξεταστική με τον «υπερτυχερό» Μαγειρία!- Η σύγκρουση με τη ζωή Κωνσταντοπούλου, η αρχαιοκαπηλία και η..Ferrari «δώρο της μαμάς»
Συναγερμός από Τσατραφύλλια: Ο “Byron” δεν έχει τελειώσει ακόμη – Οι περιοχές που θα “σαρώσει” τις επόμενες ώρες – Πάνω από 800 χλμ. το μέτωπο της κακοκαιρίας – Η πρόγνωση της ΕΜΥ
Ελληνο- Τουρκικά : Ακομη και την Ακρόπολη μπορούν να χτυπήσουν οι πύραυλοι μεγάλου βεληνεκούς του Ερντογάν – Επιτακτική ανάγκη για την Ελλάδα να αποκτήσει ισχυρό πυραυλικό πυροβολικό ,σύγχρονα drones και συστήματα Αντι- drones
Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ : Η …μανούλα που χάρισε την Ferrari ,o κακός λύκος ,που “αυξομειώνει” τα πρόβατα και η …” τύχη βουνό ” με το Joker και τα λαχεία – Κοροϊδευουν την Βουλή οι “πρωταγωνιστές” του σκανδάλου!
Ελλάς το “μεγαλείο” σου: Με μια καταιγίδα τα αυτοκίνητα έγιναν “βάρκες” και επιπλέουν στους δρόμους! – Πλημμύρες και τεράστια προβλήματα σε όλη τη χώρα! – Νύχτα με βροχές και έντονα φαινόμενα στην Αττική και πολλές περιοχές – Συνεχή μηνύματα από το 112 – Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία;
Κακοκαιρία Byron – Δραματική προειδοποίηση Μαρουσάκη: «Δυστυχώς είμαστε μόνο στην αρχή…» – Τεράστια προβλήματα σε πολλές περιοχές
Τουρκία: Η συνεχής εμπλοκή των Ενόπλων Δυνάμεων σε περιφερειακές συγκρούσεις και οι μικροί μισθοί των χαμηλόβαθμων αξιωματικών και υπαξιωματικών τους σπρώχνουν στον… τζόγο – Πολλοί από τους χαμένους είτε καταστρέφονται οικογενειακώς είτε φτάνουν μέχρι και την αυτοκτονία! – Πρωτοφανής παραδοχή από τον Υπουργό Άμυνας Γιασάρ Γκιουλέρ στην Τουρκική Βουλή
Ύπουλο σχέδιο του Ερντογάν για να μπλοκάρει τις έρευνες της CHEVRON και της ΕΧΧΟΝ ΜΟΒΙL Νότια και Νοτιο- Ανατολικά της Κρήτης,καθώς και στην ΑΟΖ της Κύπρου – Την αποστολή πολεμικών πλοίων στην περιοχή υπαινίσσεται η φιλοκυβερνητική “Σαμπάχ”
Άγριο θρίλερ στην Πάτρα: Ανήλικοι θύματα εμπορίας στα “σαγόνια” εγκληματικής οργάνωσης Ρομά – Τους στρατολογούσαν και τους εξανάγκαζαν να διαπράττουν ληστείες και τους έδιναν ένα… μεροκάματο
Σοκ από την Τουρκία: Ο Πάπας κατάθεσε στεφάνι στο μαυσωλείο του Ατατούρκ, τιμώντας τον σφαγέα των Ελλήνων, των Αρμενίων, των Ασσυρίων και των Χαλδαίων όλης της Μικράς Ασίας
Ελληνοτουρκικά: Έρχεται επώδυνος συμβιβασμός σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο με τη «σφραγίδα» Τραμπ;-Οι αινιγματικές δηλώσεις του Τομ Μπάρακ και το παράδειγμα της Ουκρανίας
Αγροτικές κινητοποιήσεις: Ανυποχώρητοι οι αγρότες – Κατευθύνονται στο τελωνείο του Προμαχώνα- Και δεύτερο μέτωπο στην Πελοπόννησο- Η κυβέρνηση Μητσοτάκη τους «υποδέχθηκε» στο Κιάτο με ξύλο και δακρυγόνα
Πόλεμος στην Ουκρανία: Αυτές είναι οι «κόκκινες γραμμές» του Πούτιν!- Διεθνής αναγνώριση Ντονμπάς και Κριμαίας, «αποστρατιωτικοποίηση» της Ουκρανίας
Αγροτικές κινητοποιήσεις: Στα «άκρα» η σύγκρουση με την Κυβέρνηση!- Οι αγρότες στις Σέρρες έσπασαν το μπλόκο της αστυνομίας και πάνε προς το τελωνείο Προμαχώνα