Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις που έρχονται στο φως για την εγκληματική αδιαφορία της κυβέρνησης Μητσοτάκη αναφορικά με το σιδηροδρομικό δίκτυο, για το οποίο είχε λάβει προειδοποιήσεις και ενημερώσεις όχι μόνον από τους εργαζόμενους, αλλά και από την ίδια την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.
Η προσπάθεια του Κυριάκου Μητσοτάκη να κάνει διάχυση ευθυνών μετά την τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς προκειμένου να «καλύψει» με κάθε τρόπο τις παραλείψεις και τις αστοχίες, έπεσε στο κενό από την πρώτη στιγμή.
Εκτός λοιπόν από τις επιστολές διαμαρτυρίας και τα εξώδικα τον συνδικαλιστών, η ΡΑΣ είχε στείλει επιστολή στις 13 Δεκεμβρίου του 2021, μέσω της οποίας προειδοποιούσε για κινδύνους και ζητήματα ασφαλείας. Μάλιστα, τέσσερις μέρες πριν την σύγκρουση των τρένων, η ΡΑΣ έστειλε στο υπουργείο Μεταφορών αίτημα ενημέρωσης για το προσωπικό του ΟΣΕ και το κατά πόσο λήφθηκαν ή πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, μετά τα τελευταία περιστατικά εκτροχιασμών.
Τα έγγραφα έδωσε στη δημοσιότητα η πρόεδρος της ΡΑΣ Ιωάννα Τσιαπαρίκου, τονίζοντας ότι η αρχή είχε ενημερώσει: «Εμείς δεν θα μπορούσαμε να μη δώσουμε την έγκριση ασφαλείας στον ΟΣΕ εφόσον όλες αυτές οι διαδικασίες είναι καταγεγραμμένες. Από την ώρα που καταγράφονται, είναι δέσμευση του ΟΣΕ να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα να ελέγχει τους κινδύνους ασφάλειας και αν συμμορφώνεται πλήρως με τις νομοθετικές διατάξεις. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε την έγκριση ασφάλεια και από εκείνη την ώρα ο ΟΣΕ επωμίζεται την ευθύνη για αυτά που περιγράφονται» ανέφερε μιλώντας στο kontra και εξήγησε: «Ο ίδιος ο ΟΣΕ πρέπει να αναλαμβάνει μέτρα και στο τέλος υπάρχει η ΡΑΣ που βάσει κινδύνων καταρτίζει ένα ετήσιο πρόγραμμα δειγματοληπτικών ελέγχων, περίπου έναν τον μήνα».
Έγγραφα-«φωτιά»
Όπως τόνισε η Τσιαπαρίκου: «Πάντα όταν είχαμε υπόνοια ότι υπάρχει κάποιος κίνδυνος ενημερώναμε και το κοινοποιούσαμε και στο υπουργείο. Έχω μαζί μου σειρά εγγράφων στα οποία χτυπάμε τα καμπανάκια για τα οποία κατηγορηθήκαμε ότι ερχόμαστε εκ των υστέρων να τα χτυπήσουμε. Από το 2018 το κάναμε με όλες τις διοικήσεις ΟΣΕ. Λέγαμε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρούμε την αύξηση της συχνότητας ατυχημάτων και εφιστούμε την προσοχή σας για την τήρηση των κανόνων και των διαδικασιών. Αυτό το έγγραφο είναι κοινοποιημένο, όχι μόνο στη διοίκηση του ΟΣΕ, αλλά και στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».
Όταν ρωτήθηκε αν το υπουργείο υιοθέτησε τις συστάσεις, η ίδια απάντησε: «Εκ του αποτελέσματος φαίνεται πως όχι».
Η πρόεδρος της ΡΑΣ μίλησε για την έκθεση για το 2021, στην οποία καταγράφονταν «πάρα πολύ αυξημένα συμβάντα και ατυχήματα», ενώ παράλληλα η ίδια συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών.
«Τα προβλήματα είναι γνωστά, δεν τα ανακαλύψαμε εμείς. Δεν χρειαζόταν να χτυπήσουμε καμπανάκια, ήταν όλοι γνώστες και της κακής κατάστασης του δικτύου και της δυσκολίας συντήρησης του δικτύου και της έλλειψης προσωπικού και πάντα προσπαθούσαμε πυροσβεστικά να εντοπίζουμε τους κινδύνους και να προειδοποιούμε. Αυτά τα έχουμε πει και δημόσια» ανέφερε, ενώ όπως αποκάλυψε, δεν υπήρξε καμία συνάντηση με τον παραιτηθέντα υπουργό Κώστα Αχ. Καραμανλή, καθώς παρά το γεγονός ότι τον είχε ενημερώσει ότι είναι στη διάθεσή του, ο ίδιος δεν επικοινώνησε ποτέ μαζί της.
«Όλοι γνώριζαν την κατάσταση στον σιδηρόδρομο. Όλοι τη γνώριζαν. Θεωρώ ότι και ο ίδιος ο διευθύνων του ΟΣΕ είχε μεταφέρει την κατάσταση και έκανε προσπάθειες. Μας είχε μεταφερθεί ότι έχει αλλάξει το προσωπικό και αναζητά χρηματοδότηση και προσωπικό. Σχεδόν κάθε μέρα υπήρχε ένα συμβάν για το οποίο εμείς πρέπει να στείλουμε μία επιστολή. Συστάσεις για τις διαβάσεις, εκτροχιασμούς, αλλαγές τροχιάς κ.α”» τόνισε η πρόεδρος της ΡΑΣ.


Αγροτικές κινητοποιήσεις: Παραμένουν στις επάλξεις οι αγρότες!-Έκλεισαν την Εθνική στις Μικροθήβες – Κρίσιμη σύσκεψη στη Νίκαια της Λάρισας την Κυριακή
Επέτειος Αλέξη Γρηγορόπουλου: Κλειστοί οι σταθμοί του μετρό «Πανεπιστήμιο» και «Σύνταγμα» αύριο Σάββατο για πολλές ώρες
Χάος στη Γραμμή 1 του Μετρό: Με την πρώτη δυνατή βροχή κατέρρευσαν τα πάντα!-Πλημμυρισμένοι σταθμοί, ανελκυστήρες και κυλιόμενες εκτός λειτουργίας!- Με κουβάδες και μπουκάλια παλεύουν εργαζόμενοι και επιβάτες!
Λειψυδρία: Πόσο αύξησε τα αποθέματα νερού η κακοκαιρία Byron-Μικρή αλλά σημαντική «ανάσα» για την Αττική!
Θεσσαλονίκη: Συναγερμός στην ΕΛ.ΑΣ. με αυτόκλητους «τιμωρούς» παιδόφιλων-Τους κλείνουν ραντεβού μέσω social media, τους «σαπίζουν» στο ξύλο και τους ληστεύουν!
Αγροτικές κινητοποιήσεις: Απόλυτος εμπαιγμός των αγροτών από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο!- Ο Παύλος Μαρινάκης δήλωσε ότι «δεν μπορεί να γίνει διάλογος τη στιγμή που λαμβάνουν χώρα σοβαρά επεισόδια» τα οποία βέβαια η ίδια η κυβέρνηση προκαλεί!
Σάλος με την efood: Έριξε «τυράκι» το μπόνους στους διανομείς για να δουλέψουν εν μέσω της σφοδρής καταιγίδας!- Μετά τη δημόσια κατακραυγή ανέστειλε προσωρινά την υπηρεσία!
Μαρία Καρυστιανού: Αινιγματική «η μάνα των Τεμπών»-Βλέπει «κίνημα πολιτών υπό διαμόρφωση» αλλά «δεν ξέρει αν θα βγει μπροστά»
Δίκη Σήφη Βαλυράκη: Σοκαριστική κατάθεση από αυτόπτη μάρτυρα!-«Του φώναζαν φύγε κ…γερε, είδα να τον χτυπούν με κοντάρι στο κεφάλι και να πέφτει στη θάλασσα»
Αγροτικές κινητοποιήσεις: Aγρότες στη Θήβα έκλεισαν την εθνική Αθηνών – Λαμίας – Ενισχύεται το μπλόκο στα Πράσινα Φανάρια Θεσσαλονίκης-Θέλουν να φτάσουν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Λουτράκι: Συνεχίζει την «παράνοια» η δασκάλα που κατήγγειλε τον 6χρονο μαθητή!-«Την θώπευσε στο στήθος γιατί είχε ερωτική διάθεση» ισχυρίστηκε ο δικηγόρος της!
Λούτσα: Αυτή την ώρα η τελευταία πράξη του δράματος- Συγγενείς και φίλοι αποχαιρετούν τον 24χρονο Σωτήρη κρατώντας λευκά τριαντάφυλλα
Κακοκαιρία Byron: Ήχησε το 112 για την Αττική – Πλημμύρισε το Μοναστηράκι από την έντονη βροχόπτωση
Φονικό τροχαίο στη Λούτσα: Άλλες έξι φορές είχε συλληφθεί ο 29χρονος
Νέα υπόθεση διακίνησης ναρκωτικών με πρωταγωνιστή Λιμενικό: Πουλούσε ηρωίνη με την κωδική ονομασία «μπλούζα»