Οι σκανδαλώδεις συμβάσεις για τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που αγοράστηκαν με leasing
Η αντίληψη η οποία διαπερνά το σύνολο του κυβερνητικού έργου, εκκινώντας από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη, φαίνεται ξεκάθαρα από τους χειρισμούς του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή.
Από τη μια πλευρά, σπατάλη δημόσιου χρήματος και, από την άλλη, πλήρης ασέβεια σε διαδικασίες που θα έπρεπε σε μια σύγχρονη δημοκρατία να είναι δεδομένες: διαφάνεια, λογοδοσία, σεβασμός στον ιδρώτα των πολιτών, τους οποίους το κράτος απομυζεί και θα έπρεπε να τους ανταποδίδει τα χρήματα που εισπράττει μέσω φόρων. Με άλλα λόγια, ο υπουργός συμπεριφέρεται σαν να χειρίζεται μυστικά κονδύλια του υπουργείου Εξωτερικών ή απλά να ακολουθεί την τακτική της κυβέρνησης στο θέμα των υποκλοπών, καθιστώντας δημόσιες συμβάσεις απόρρητες, πέρα από κάθε λογική.
Με τα έγγραφα που αποκάλυψε η εφημερίδα «Δημοκρατία» και αφορούν τις συμβάσεις μίσθωσης λεωφορείων από την ΟΣΥ αποδεικνύεται ότι τίποτε από αυτά δεν τηρείται. Πρώτον, παρά το γεγονός ότι οι συμβάσεις αφορούν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος, ο κ. Καραμανλής επί 1,5 χρόνο τις κρατά στο σκοτάδι. Και αυτό παρά το γεγονός ότι η αντιπολίτευση ζήτησε, μέσω αίτησης κατάθεσης εγγράφων στη Βουλή, ήδη από τον Απρίλιο του 2021, οπότε υπεγράφησαν, να δημοσιευθούν. Δεύτερον, ο υπουργός Μεταφορών -όπως γίνεται ξεκάθαρο από την ανάγνωση των συμβάσεων- είχε σοβαρούς λόγους να θέλει να τις κρατήσει κρυφές, καθώς καθένας καταλαβαίνει ότι απέχουν πολύ από το να χαρακτηρίζονται συμφέρουσες για το Δημόσιο.
Τι προβλέπουν οι συμβάσεις
Α) Η σύμβαση υπ’ αριθμόν 93139 υπεγράφη (όπως και οι άλλες δύο) στις 2 Απριλίου 2021 μεταξύ του ΟΣΥ και της εταιρίας Αδελφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ για τη μίσθωση για τρία χρόνια 59 λεωφορείων κανονικών διαξονικών-12μετρων, ύψους 7.079.546,88 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

Επομένως, το Ελληνικό Δημόσιο μέσω της ΟΣΥ σπαταλά συνολικά 34.794.648 ευρώ για τη μίσθωση μόνο για τρία χρόνια 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων. Δηλαδή, τα νοικιάζει με ένα ποσό 118.763 ευρώ καθένα, όταν το ίδιο το Δημόσιο παραδέχεται, μέσω του εγγράφου που έστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο (και αποκάλυψε στις 22 Σεπτεμβρίου 2022 η «δημοκρατία») ότι «η τιμή ενός καινούργιου λεωφορείου όμοιου με τα προς προμήθεια λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά είναι περίπου 210.000 ευρώ»!
Εν ολίγοις, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ενέκρινε να δοθούν 118.763 ευρώ ανά λεωφορείο, το οποίο μάλιστα, βάσει των όρων της σύμβασης, μπορεί να είναι –και είναι- έως και 12 ετών, όταν για την αγορά του ίδιου λεωφορείου, αλλά καινούργιου, το κόστος ανέρχεται σε 210.000 ευρώ έκαστο!
Οφείλονται εξηγήσεις από τον Καραμανλή
Οι τρεις συμβάσεις έχουν τον πανομοιότυπο όρο ότι «ο ανάδοχος θα προβεί στη μίσθωση λεωφορείων ηλικίας μέχρι 10 ετών (έτος κατασκευής το 2010 ή/και μεταγενέστερο)». Και, όπως ανέδειξε η «δημοκρατία» στο προηγούμενο δημοσίευμα, τα περισσότερα από αυτά τα 293 λεωφορεία είχαν ήδη 600.000 χιλιόμετρα, ενώ κάποια από αυτά ξεπερνούσαν το 1.200.000 χιλιόμετρα, όταν βγήκαν για πρώτη φορά στους δρόμους της Αττικής.
Ακόμα χειρότερα, οι τρεις πανομοιότυπες συμβάσεις δίνουν τη «δυνατότητα» στο Δημόσιο, μετά το διάστημα των τριών ετών, να αγοράσει τα υπέργηρα λεωφορεία. Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως «δύναται να μεταβιβαστούν (εξαγοραστούν) από την ΟΣΥ. Εφόσον η ΟΣΥ ασκήσει το δικαίωμα εξαγοράς, το αντίτιμο ορίζεται σε 12.000 ευρώ ανά κανονικό λεωφορείο και 15.000 ευρώ ανά αρθρωτό λεωφορείο».
Συνεπώς, το 2024 η ΟΣΥ μπορεί να δώσει άλλα 3.666.000 ευρώ (2.916.000 για τα κανονικά και 750.000 ευρώ για τα αρθρωτά) και να αγοράσει τα 293 λεωφορεία. Ομως, τότε τα οχήματα αυτά θα είναι ηλικίας 14 ετών και το συνολικό κόστος θα ανέλθει σε 38.460.648 ευρώ. Δηλαδή, θα κοστίσουν καθένα 131.625 ευρώ, όταν η αγορά ενός νέου κοστίζει 210.000 ευρώ.
Εξάλλου, όπως είχε αποκαλύψει στις 22 Σεπτεμβρίου η «δημοκρατία», τα λεωφορεία αυτά είναι παντελώς ακατάλληλα για να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής, με συνεχείς σοβαρές βλάβες και κινητήρες οι οποίοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο επιπλέον σύστημα aircondition που τοποθετήθηκε σε αυτά, με αποτέλεσμα να… κολλάνε στις ανηφόρες.
Σε κάθε περίπτωση, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής οφείλει ξεκάθαρες απαντήσεις. Γιατί απέκρυψε τις συμβάσεις οι οποίες αφορούν δημόσιο χρήμα; Γιατί αποφασίστηκε η μίσθωση λεωφορείων όχι απλά μεταχειρισμένων, αλλά ηλικίας 12 ετών; Θα διανοηθεί η ΟΣΥ να προχωρήσει στην αγορά τους;

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ : Η …μανούλα που χάρισε την Ferrari ,o κακός λύκος ,που “αυξομειώνει” τα πρόβατα και η …” τύχη βουνό ” με το Joker και τα λαχεία – Κοροϊδευουν την Βουλή οι “πρωταγωνιστές” του σκανδάλου!
Ενώ η Ελλάδα έχει απογυμνώσει τα νησιά από στρατιωτικά όπλα αξίας 500 εκατ. ευρώ, τώρα την αναγκάζουν να αγοράσει καινούρια και να τα δωρήσει εκ νέου στην Ουκρανία!
4 Δεκεμβρίου – Μεγάλη Γιορτή σήμερα: Η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη της Αγίας Βαρβάρας της Μεγαλομάρτυρος – Προστάτιδος του Πυροβολικού μας και των εργαζομένων
Ύπουλο σχέδιο του Ερντογάν για να μπλοκάρει τις έρευνες της CHEVRON και της ΕΧΧΟΝ ΜΟΒΙL Νότια και Νοτιο- Ανατολικά της Κρήτης,καθώς και στην ΑΟΖ της Κύπρου – Την αποστολή πολεμικών πλοίων στην περιοχή υπαινίσσεται η φιλοκυβερνητική “Σαμπάχ”
Ο Τραμπ θεωρεί ” Αυλή των ΗΠΑ ” την Λατινική Αμερική – Ξεκίνησε από την στοχοποίηση του Μαδουρο στην Βενεζουέλα με επόμενους στόχους την Κολομβία και την Βραζιλία – Θέλει να ελέγξει όλο τον πλούτο της ευρύτερης περιοχής και να “κλείσει τις πόρτες” στην Κίνα και την Ρωσία.
Κρεμλίνο για Ρωσο-Ουκρανικό πόλεμο: Δεν επήλθε συμφωνία για τις εδαφικές διαφορές – «Δεν βρισκόμαστε πιο κοντά στην ειρήνη» – Η αντιπροσωπεία των ΗΠΑ επιστρέφει στην Ουάσινγκτων άπραγη
” Καταστρέφουν τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους για να μας ταΐζουν σκουλήκια,έντομα και κατσαρίδες ” καταγγέλλει κορυφαίος αγροτο-συνδικαλιστής – ” Θέλουν να φέρουν “αγελαδες-ελεφαντες” από την Λατινική Αμερική” – Τι είπε ο Βάϊος Γκανής στον Πάνο Παναγιωτοπουλο
Το κυκλοφοριακό κομφούζιο στον Κηφισό: Τι ζητούν οι συγκοινωνιολόγοι για το χρόνιο πρόβλημα των χαμένων ωρών στη “λεωφόρο του μαρτυρίου”
Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Νέο φαγοπότι 80 εκατ. ευρώ από “εταιρείες-μαϊμούδες” (δήθεν) αγροτο-κτηνοτροφικών συμβούλων – Τελικά η διαφθορά δεν έχει πάτο!
Καταρρέει το “σύστημα Μητσοτάκη” και στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών – Ο ” εκλεκτός” του Μαξίμου μετά βίας έφθασε το 22% με τον ανεξάρτητο δημοκρατικό υποψήφιο Ανδρέα Κουτσόλαμπρο ,που ακολουθεί,να θεωρείται φαβορί για τον Β’ γύρο της επόμενης Κυριακης
Το ακούσαμε κι’ αυτό : Ο Πάπας…επαίνεσε την Τουρκία ως “παράδειγμα συμβίωσης διαφορετικών Θρησκευτικών δογμάτων” μετά την συνάντησή του με τον Ερντογάν – Γιατί ο Τούρκος Πρόεδρος σκέπτεται να ξανα- ανοίξει την Θεολογική Σχολή της Χαλκης
Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τον “αποκεφαλισμό” του Ζελένσκι – “Του έφαγαν” τον κολλητό του και συντονιστή της Ουκρανικής Προεδρίας Αντρίι Γιέρμακ – Στο Παρίσι ο Ουκρανός Πρόεδρος την ώρα που καταρρέουν οι δυνάμεις του στα μέτωπα του πολέμου
30 Νοεμβρίου – Μεγάλη Γιορτή σήμερα: Η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη του Αγίου και Αποστόλου Ανδρέα του Πρωτοκλήτου
Η “μεγάλη μπίζνα” με το νερό :Μέσα σε περίοδο πυκνών καταιγίδων και βροχών κηρυξαν την Αττική σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για να δώσουν με ανάθεση έργα πάνω από 500 εκατ.€ στους γνωστούς ομίλους!
Θέλουν και ” ψηφιακό ευρώ” …τρομάρα τους – Κατέρρευσε το e – banking των τραπεζών και παρέλυσαν τα πάντα για λίγες ωρες- Στα ” κάγκελα” οι πολίτες!